Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pierwsze ex-jordańskie F-16 już w Pakistanie

Lotnictwo wojskowe, 28 kwietnia 2014

Wczoraj do Pakistanu przybyła pierwsza partia myśliwców F-16 odkupionych przez ten kraj od Jordanii.

Dowódcy i piloci wojsk lotniczych Pakistanu oraz  ambasador Jordanii Nawaf Khalifa Saraieh po przylocie 5 ex-jordańskich F-16 do bazy Mushaf / Zdjęcie: MO Pakistanu

Wczoraj do bazy Pak Fiza'ya (wojsk lotniczych Pakistanu) Mushaf przyleciało 5 myśliwców F-16A Block 15, odkupionych od Jordanii. Porozumienie w tej sprawie sfinalizowano w lutym br. (Pakistan kupił stare jordańskie F-16 , 2014-02-23).

Przed przekazaniem nowemu użytkownikowi zostały zmodernizowane do standardu ADF w US Air Force Ogden Air Logistics Centre. Dzięki temu trwałość użytkowa ich płatowców została wydłużona z 4 tys. h do 8 tys. h. Nowe pakistańskie F-16 zostały także przystosowane do zabudowania silników Pratt & Whitney F100-220E.

Według źródeł pakistańskich ex-jordańskie F-16 mogą wylatać jeszcze ponad 3 tys. h., dzięki czemu pozostaną w służbie przez kolejnych 20 lat. Komentując przylot nowych samolotów marsz. Tahir Rafiq Butt stwierdził, że ich wejście do służby znacznie zwiększa możliwości pakistańskiego lotnictwa, które jest już teraz przygotowane do działania przeciwko oddziałom organizacji Tehrik-i-Taliban Pakistan (TTP), zwalczającej rząd w Islamabadzie.

Po przylocie kolejnych ex-jordańskich F-16 Pak Fiza'ya będą dysponować 76 myśliwcami F-16. Jednak tylko 18 z nich jest nowoczesnych, w wersji F-16C/D Block 52+ (Ostatni F-16C/D w Pakistanie, 2012-02-07). Pozostałe to F-16A/B Block 15/20.

 


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra