Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

4 h lotu z jednym silnikiem

Lotnictwo cywilne, 30 kwietnia 2014

Komisja rządowa bada incydent z 19 kwietnia, gdy załoga Boeinga 767 linii Asiana kontynuowała lot przez 4 h po awarii jednego z silników.

Obecnie we flocie Asiana Airlines znajduje się 7 Boeingów 767-300 i jeden 767-300ERF. Ich średni wiek to 18 lat / Zdjęcie: Asiana Airlines

19 kwietnia, w godzinę po starcie do lotu na trasie z Seulu-Incheon do Saipan, załoga Boeinga 767-300, należącego do południowokoreańskich linii lotniczych Asiana (A380 Asiana w docelowym malowaniu, 2014-03-27), zaobserwowała zaświecenie się lampki ostrzegawczej, sygnalizującej usterkę jednego z silników General Electric CF6. Jak informuje komunikat Ministerstwa Ziemi, Infrastruktury i Transportu Republiki Korei, załoga zmniejszyła ciąg silników, ale lampka nadal świeciła się.

W tej sytuacji piloci, zamiast lądować na najbliższym odpowiednim lotnisku, postanowili kontynuować lot z jednym silnikiem niepracującym. Po 4 h lotu wylądowali na Saipan. Na pokładzie samolotu podróżowało 253 pasażerów.

Po dokonaniu przeglądu uszkodzonego silnika mechanicy odkryli, że przyczyną awarii były metalowe cząstki, najprawdopodobniej efekt abrazji, które zablokowały przepływ oleju w filtrze. W tej sytuacji przewoźnik musiał dostarczyć na Saipan nowy silnik CF6, aby samolot mógł powrócić do macierzystego portu.

Do wyjaśnienia przyczyn zdarzenia rząd w Seulu powołał 47-osobową komisję. Obydwaj piloci, którzy stanowili załogę samolotu zostali zawieszeni w pełnieniu obowiązków do czasu zakończenia dochodzenia.

Obecnie we flocie Aisana Airlines znajduje się 7 Boeingów 767-300 i jeden 767-300ERF. Ich średni wiek to 18 lat. Ostatni incydent ponownie wzbudził dyskusje na temat poziomu wyszkolenia załóg lotniczych południowokoreańskiego przewoźnika. Latem ub.r. niedostateczne umiejętności jednego z pilotów były przyczyną katastrofy Boeinga 777-200ER w San Francisco (Przyczyny katastrofy w San Francisco, 2013-07-08).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra