Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Próby naziemne LEAP-1B rozpoczęte

Lotnictwo cywilne, 20 czerwca 2014

W zakładach Snecmy w Villaroche rozpoczęto próby naziemne pierwszego silnika LEAP-1B.

Pierwszy silnik LEAP1-B na stanowisku do prób naziemnych / Zdjęcie: Safran

Boeing i CFM International poinformowały o rozpoczęciu prób silnika turbowentylatorowego LEAP-1B. Pierwsze uruchomienie odbyło się 13 czerwca w zakładach Snecmy w Villaroche we Francji. W trakcie prób w ciągu kilku następnych tygodni zbadane zostanie m. in. działanie elementów mechanicznych i praca w warunkach pompażu.

Silniki LEAP-1B znajdą zastosowanie jako zespół napędowy najnowszych wąskokadłubowych samolotów pasażerskich opracowanych przez koncern z Seattle - rodziny 737 Max (Więcej 737 Max dla Turkish Airlines, 2014-06-16). W ich konstrukcji zastosowano najnowsze rozwiązania, jak łopatki wentylatora z kompozytów zbrojonych tkaniną z włókna węglowego, nowe komory spalania, bandaże wiążące turbiny wysokiego ciśnienia z kompozytu z matrycą ceramiczną oraz tytanowo-aluminiowe łopatki turbiny niskiego ciśnienia.

Według producenta zastosowanie LEAP-1B ma zapewnić Boeingom 737 Max zużycie paliwa o 14% mniejsze w porównaniu z samolotami 737 Next-Generation. Kolejną zaletą będzie koszt użytkowania, w przeliczeniu na 1 pasażera, niższy o 8% w porównaniu z Airbusami z rodziny A320neo (Airbusy neo dla Air New Zealand, 2014-06-02).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra