W zakładach Snecmy w Villaroche rozpoczęto próby naziemne pierwszego silnika LEAP-1B.
Boeing i CFM International poinformowały o rozpoczęciu prób silnika turbowentylatorowego LEAP-1B. Pierwsze uruchomienie odbyło się 13 czerwca w zakładach Snecmy w Villaroche we Francji. W trakcie prób w ciągu kilku następnych tygodni zbadane zostanie m. in. działanie elementów mechanicznych i praca w warunkach pompażu.
Silniki LEAP-1B znajdą zastosowanie jako zespół napędowy najnowszych wąskokadłubowych samolotów pasażerskich opracowanych przez koncern z Seattle - rodziny 737 Max (Więcej 737 Max dla Turkish Airlines, 2014-06-16). W ich konstrukcji zastosowano najnowsze rozwiązania, jak łopatki wentylatora z kompozytów zbrojonych tkaniną z włókna węglowego, nowe komory spalania, bandaże wiążące turbiny wysokiego ciśnienia z kompozytu z matrycą ceramiczną oraz tytanowo-aluminiowe łopatki turbiny niskiego ciśnienia.
Według producenta zastosowanie LEAP-1B ma zapewnić Boeingom 737 Max zużycie paliwa o 14% mniejsze w porównaniu z samolotami 737 Next-Generation. Kolejną zaletą będzie koszt użytkowania, w przeliczeniu na 1 pasażera, niższy o 8% w porównaniu z Airbusami z rodziny A320neo (Airbusy neo dla Air New Zealand, 2014-06-02).