Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Długotrwały lot Predatora B ER

Lotnictwo wojskowe, 22 lipca 2014

Bezzałogowiec Predator B ER wykonał pierwszy lot o dużej długotrwałości.

Predator B ER podczas lotu. Pod skrzydłami widoczne są dodatkowe zbiorniki paliwa / Zdjęcie: GA-ASI

Niestety, producent bezzałogowca, koncern General Atomics Aeronautical Systems Inc. (GA-ASI) nie podał dokładnego czasu jego trwania. Wiadomo tylko, że Predator B Extended Range (ER) wystartował do lotu 17 lipca i wylądował 18 lipca.

Bsl miał podwieszone pod każdym skrzydłem dodatkowe zbiorniki paliwa. Zabudowano także nową instalację paliwową, zapewniającą wyrównywanie ilości i temperatury paliwa we wszystkich zbiornikach, zarówno wewnętrznych (w kadłubie i skrzydłach), jak i zewnętrznych.

Oprócz tego Predator B ER został wyposażony w instalację wtrysku wodnego roztworu alkoholu do cylindrów silnika, powodującą zwiększenie mocy zespołu napędowego. Zapewnia to skrócenie rozbiegu bsl, zwłaszcza przy większej masie do startu i umożliwia operowanie z lotnisk położonych na większej wysokości, w klimacie gorącym. Wspomniana instalacja powoduje też polepszenie osiągów podczas wznoszenia i mniejsze zużycie paliwa. W 2015 planowane są kolejne loty próbne, w różnych konfiguracjach, podczas różnorodnych misji.

Pierwszy lot Predatora B ER miał miejsce w lutym br. Obecnie GA-ASI zajmuje się produkcją 38 bezzałogowców Predator B/MQ-9 Reaper w wersji ER, przeznaczonych dla US Air Force. Będą one zoptymalizowane do wykonywania misji rozpoznawczych, zwiadowczych i obserwacyjnych, dzięki wydłużeniu długotrwałości z 27 do 33-35 h poprzez dodanie 2 podwieszanych zbiorników paliwa. Wspomniane bsl otrzymają także nowe podwozie, o wzmocnionej konstrukcji, przystosowane do lądowania z większą masą. Dostępna ma być też wersja eksportowa, do zadań obserwacyjnych (Oblot Predatora XP, 2014-07-09).

Jednocześnie prowadzone są prace projektowe w celu zabudowania nowego skrzydła, o rozpiętości 24 m, z integralnymi zbiornikami paliwa, co pozwoli na zwiększenie długotrwałości lotu Predatora B ER do 42 h. Oblot tak zmodyfikowanego bsl ma nastąpić przed końcem br.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.