Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Falcon 7X w Daocheng

Lotnictwo cywilne, 19 września 2014

Odrzutowiec klasy biznes Falcon 7X zakończył próby operowania z portu Daocheng-Yading.

Falcon 7X podczas prób operowania z portu lotniczego Daocheng-Yading / Zdjęcie: Dassault Aviation

Próby, mające na celu wydanie certyfikatu, zezwalającego na operowanie odrzutowca klasy biznes Dassault Falcon 7X, z portu lotniczego Daocheng-Yading, zostały zainicjowane przez użytkowników z Chrl, którzy nabyli lub nabędą samoloty tego typu i zamierzają używać ich do podróży pomiędzy lotniskami leżącymi w górach. Daocheng-Yading jest najwyżej położonym portem lotniczym świata. Jego droga startowa leży na wysokości 4411 m npm (Najwyżej położony port lotniczy świata, 2013-09-17).

Próby rozpoczęły się 25 sierpnia, a zakończyły 7 września. Brali w nich udział przedstawiciele władz lotniczych Unii Europejskiej (EASA) i ChRL (CAAC). Nieco wcześniej przeprowadzono kilka lotów z pobliskiego portu Jiuzhai Huang Long, leżącego na wysokości 3448 m npm. W ich trakcie za sterami samolotu zasiadali piloci CAAC.

Po pierwszym lądowaniu w Daocheng-Yading, przeprowadzono próbny rozruch silników i pomocniczego zespołu napędowego Falcona 7X. Następnie wykonano serię próbnych startów i lądowań, symulując także sytuacje awaryjne (m. in. uszkodzenie jednego silnika).

Po zakończeniu prób CAAC przyznały Falconowi 7X certyfikat, zezwalający na operowanie samolotu z lotnisk położonych na wysokości do 4572 m npm. Warto dodać, że był to pierwszy proces certyfikacyjny przeprowadzony na terenie ChRL przez statek powietrzny zarejestrowany w innym państwie, a także pierwszy certyfikat wydany wspólnie przez EASA i CAAC. W maju br. Falcon 7X ustanowił rekord prędkości lotu na trasie z Teterboro do Londynu (Transatlantycki rekord Falcona 7X, 2014-05-13).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra