Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Transatlantycki rekord Falcona 7X

Lotnictwo cywilne, 13 maja 2014

Samolot odrzutowy klasy biznes Dassault Falcon 7X ustanowił nowy rekord prędkości na trasie z Teterboro do Londynu.

Falcon 7X ląduje w London City Airport po rekordowym przelocie nad Atlantykiem / Zdjęcie: Dassault Aviation

Falcon 7X, numer seryjny 207, wystartował do rekordowego lotu z portu Teterboro w New Jersey 2 maja o 8:04 czasu miejscowego. Załogę stanowili piloci Philippe Deleume i Olivier Froment. Samolot był standardowo wyposażony w HUD, EVS i system rozrywkowy FalconCabin HD+.

5 h 45 min później, czyli o 18:58 czasu lokalnego, odrzutowiec wylądował w porcie lotniczym London City. Przez większą część lotu, które długość wynosiła 6452 km, Falcon 7X poruszał się ze średnią prędkością Ma0,88. Dane z lotu zostały przesłane do centrali Międzynarodowej Federacji Lotniczej (FAI) w celu zatwierdzenia rekordu.

Co ciekawe, nieco wcześniej, 30 kwietnia, ten sam samolot wykonał lot z London City do Teterboro, z 4 pasażerami na pokładzie i zapasem 8940 kg paliwa. Przelot z Europy do Ameryki Pn. zajął 7 h 35 min. Falcon leciał ze średnią prędkością Ma0,8. Po lądowaniu w warunkach IFR, okazało się, że w zbiornikach jeszcze 1180 kg nafty, czyli znacznie więcej niż wymagana rezerwa.

Falcon 7X może operować z portów o krótkich drogach startowych, jak London City, La Mole/St. Tropez we Francji czy Saanen w Szwajcarii, które są niedostępne dla większości innych biznesjetów. Jest także jednym z nielicznych samolotów tej klasy, zdolnych do pokonania bez międzylądowania trasy z Nowego Jorku do Londynu (250. Falcon 7X, 2014-04-16).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.