Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

250. Falcon 7X

Lotnictwo cywilne, 16 kwietnia 2014

Dassault wyprodukował 250. samolot dyspozycyjny Falcon 7X.

Jubileuszowy 250. Falcon 7X. Według producenta jest to najlepiej sprzedający się biznesjet w historii przedsiębiorstwa / Zdjęcie: Dassault Aviation

W zakładach Dassault Aviation w Mérignac nieopodal Bordeaux zaprezentowano 250. seryjny samolot odrzutowy klasy biznes Falcon 7X. Jego montaż końcowy rozpoczęto na początku br. Po oblocie jubileuszowy samolot zostanie w czerwcu przebazowany do centrum wyposażenia w Little Rock, w stanie Arkansas. Użytkownik odbierze go przed końcem roku.

Prototyp Falcona 7X został oblatany 5 maja 2005. Napęd samolotu stanowią trzy silniki turbowentylatorowe Pratt & Whitney PW307A o ciągu 28,48 kN każdy. Przedstawiciele Dassault przekonują, że przy tym samym ciągu układ trzysilnikowy wytwarza mniejszy opór niż dwusilnikowy, a ponadto zdaniem wielu klientów jest bezpieczniejszy przy przelotach transoceanicznych.

Falcon 7X, jako pierwszy cywilny odrzutowiec produkowany przez Dassault, został wyposażony w układ sterowania lotem fly-by-wire i drążek boczny, zapożyczone z samolotów bojowych Mirage i Rafale. Wyposażenie kabiny załogi stanowi awionika glass cockpit Easy Deck. Dane pilotażowo-nawigacyjne i parametry silników prezentowane są na 4 ciekłokrystalicznych kolorowych wyświetlaczach wielofunkcyjnych o wymiarach 358 x 358 mm. Dostępny jest także układ EVS (Certyfikat Falcona 7X EVS, 2011-02-14).

Maksymalna masa startowa F7X wynosi 31 751 kg, w tym 14 488 kg paliwa. Zasięg, z 8 pasażerami i 4 osobami załogi na pokładzie, to 11 tys. km (VIP do powtórki, 2014-04-11). Prędkość przelotowa Falcona 7X wynosi 900 km/h, a maksymalna wysokość lotu – 15 500 m.

Obecnie w 34 krajach na całym świecie użytkowanych jest 216 Falconów 7X. Wylatały one łącznie ponad 250 tys. h. Na bazie tej konstrukcji powstaje nieco mniejszy model 5X (NBAA 2013: Premiera Falcona 5X, 2013-10-23).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.