Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Narodziny Boeinga 737 Max 200

Lotnictwo cywilne, 09 września 2014

Wczoraj anonsowano powstanie najnowszego modelu Boeinga – 737 MAX 200.

Wizualizacja modelu 737 MAX 200 w barwach Ryanair / Rysunek: Boeing

Podczas wczorajszej konferencji prasowej, która odbyła się w Nowym Jorku, Boeing ujawnił najnowszy model z rodziny 737 MAX, oznaczony jako 737 MAX 200. W wydarzeniu wzięli udział także przedstawiciele niskokosztowych linii Ryanair, którzy, jako pierwsi w świecie, zobowiązali się zamówienia 100 samolotów tego typu, wartych 11 mld USD (35,3 mld zł), z opcją na 100 kolejnych. Porozumienie sygnowali prezes Ryanair Michael O’Leary i prezes Boeing Commercial Airplanes Ray Conner.

Samoloty przeznaczone dla irlandzkiego przewoźnika są wersją rozwojową modelu MAX 8 i będą mieściły 197 pasażerów, którzy otrzymają do dyspozycji nowe fotele. Dzięki zmniejszeniu grubości ich oparcia można będzie zabudować je w odstępie ok. 30 cali (0,76 m). W związku ze zwiększeniem liczby podróżnych, w kadłubie zabudowane zostaną dodatkowe drzwi ewakuacyjne. Kabina pasażerska zostanie wyposażona zgodnie ze standardem Sky Interior.

Zespół napędowy Boeinga 737 MAX 200 stanowić będą silniki CFM LEAP-1B, zakupione za kolejne 1,3 mld USD (4,3 mld zł), które razem z wingletami i innymi ulepszeniami konfiguracji aerodynamicznej zapewnią zmniejszenie zużycia paliwa o 18%, w porównaniu ze starszymi typami. Przewiduje się także, że koszty operacyjne będą o 5% niższe niż prognozowane dla modelu 737 MAX 8.

Porozumienie o zakupie nowych samolotów zawarto w przeddzień dostawy pierwszego ze 180 zamówionych wcześniej Boeingów 737-800 (Ryanair dokupuje Boeingi 737, 2014-05-02). Po zakończeniu jego realizacji, flota Ryanair zwiększy się z 304 do 420 samolotów tego typu (uwzględniając zwroty do leasingodawców). Szefowie irlandzkiego towarzystwa zakładają, że dzięki temu liczba pasażerów przewożonych przez linie wzrośnie z 82 mln (w 2013) do 112 mln (w 2019).

Pierwsze Boeingi 737 Max 200 wejdą do eksploatacji także w 2019. Dostawy nowego modelu zakończą się w 2024. Wówczas flota irlandzkiego przewoźnika liczyć ma 520 samolotów, które przewiozą 150 mln podróżnych.

Ryanair, którego hubem jest Dublin, wykonuje obecnie ponad 1600 lotów dziennie, operując z 69 baz, do 186 destynacji w 30 krajach w Europie i Afryce (Nowe oferty Ryanaira, 2014-06-17). Pierwszy Boeing 737 trafił do floty towarzystwa w 1994.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.