Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Transatlantycki A321neo

Lotnictwo cywilne, 23 października 2014

Airbus zamierza wprowadzić na rynek wersję A321neo dysponującą zasięgiem transatlantyckim.

Rysunek: Airbus

Dotychczasowe dane na temat największego z rodziny wąskokadłubowych neo – A321, zakładały, że maksymalna masa startowa samolotu wynosić będzie od 89 do 93,5 t (Próby A320neo, 2014-09-26). Obecnie koncern z Tuluzy przymierza się do powiększenia oferty o wersję o masie startowej zwiększonej do 97 t. Miałaby ona być dostępna na początku 2019.

W jej wnętrzu ma mieścić się 164 pasażerów. 20 z nich będzie miało do dyspozycji rozkładane na płask fotele w klasie biznes. Aktualnie prowadzone są intensywne negocjacje z potencjalnymi użytkownikami.

Początkowo Airbus próbował promować A321neo jako następcę Boeinga 757-200 na trasach transatlantyckich. Niestety, słabym punktem europejskiej konstrukcji jest zasięg, który po zabudowaniu dodatkowego zbiornika paliwa wynosi 6480 km. Natomiast Boeing 757-200 z zabudowanymi wingletami, ze 160 pasażerami na pokładzie, może przebyć ok. 7400 km.

W maksymalnie zagęszczonej konfiguracji kabina A321neo ma mieścić 240 osób. Model 757-200, w konfiguracji jednoklasowej, może zabrać jednego pasażera mniej.

 Szefowie Airbusa uważają, że wspomniana na wstępie wersja A321neo, z sharkletami i silnikami Pratt & Whitney PW1100G lub CFM International Leap-1A może charakteryzować się kosztem przewozu jednego pasażera o 25% niższym w porównaniu z Boeingiem 757-200. W dodatku ma być ona zdolna do pokonania dystansu ok. 7600 km. Dzięki temu A321neo mógłby obsługiwać trasy nad Północnym Atlantykiem.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.