Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Prezentacja pierwszego A320neo

Lotnictwo cywilne, 02 lipca 2014

Airbus zaprezentował pierwszy samolot z rodziny A320neo.

Pierwszy A320neo, ujawniony wczoraj przez producenta / Zdjęcie: Airbus

Wczoraj w zakładach Airbusa w Tuluzie zaprezentowano pierwszy samolot z rodziny A320neo. Egzemplarz noszący numer seryjny MSN6101 i znaki rejestracyjne F-WNEO napędzany jest silnikami Pratt & Whitney PW1100G-JM. Dodatkowo ma on wzmocnioną strukturę skrzydeł, na końcach których zabudowano Sharklety.

Nowy zespół napędowy i wspomniane Sharklety mają przynieść samolotom z rodziny A320neo zmniejszenie całkowitego zużycia paliwa aż o 15% w porównaniu z wersją -ceo. Oznacza to zarazem redukcję ilości dwutlenku węgla emitowanego rocznie przez 1 samolot o 3600 t.

Montaż pierwszego A320neo rozpoczęto w połowie marca br. Wkrótce rozpoczną się jego próby naziemne. Oblot zaplanowano we wrześniu 2014 (Początek montażu pierwszego A320neo, 2014-03-17).

Zakończenie procesu certyfikacyjnego i wejście samolotów -neo do eksploatacji ma nastąpić w 4. kw. 2015. Dotychczas Airbus zdobył zamówienia na ponad 2700 statków powietrznych z rodziny A319neo/A320neo/A321neo (Airbusy neo dla Air New Zealand, 2014-06-02, Royal Brunei zamawiają A320neo, 2014-05-05). Opcjonalnie nabywcy mogą wybrać jako zespół napędowy silniki CFM International Leap-1A.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra