Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Zhuhai 2014: Mooney dla Chin

Lotnictwo cywilne, 13 listopada 2014

Amerykański Mooney zaprezentował na Airshow China nowy model samolotu. M10 jest pierwszą konstrukcją tego producenta opracowaną z myślą o rynku chińskim.

Mooney M10J prezentowany na wystawie statycznej Airshow China. Samolot powstał z myślą o rynku chińskim. Po przejęciu zbankrutowanego w 2009 Mooney International przez chińską Meijing Group zrozumiałe jest zainteresowanie amerykańskiego producenta właśnie rynkiem chińskim / Zdjęcie: Grzegorz Sobczak

M10 jest nowością w ofercie Mooneya z kilku powodów. Samolot ma kadłub wykonany z kompozytu – jest to pierwsza taka konstrukcja zbudowana przez amerykańskiego producenta. Peter Claeys, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu chińskiego oddziału Mooneya podkreśla, że M10 został opracowany głównie z myślą o rynku chińskim, co też nie miało wcześniej miejsca. Samolot od początku będzie dostępny w dwóch wersjach: M10T przeznaczonej do szkolenia oraz M10J zaprojektowanej z myślą o klientach wymagających wyższego standardu wykończenia i większej przyjemności z lotów.

Nowe Mooneye są napędzane silnikami Continental CD-135/155 zasilanymi naftą lotniczą Jet A. Powód jest prosty – dostępność benzyny lotniczej (AvGas) jest w Chinach mocno ograniczona, natomiast Jet A jest dostępna praktycznie na każdym większym lotnisku, ponieważ korzystają z niej samoloty odrzutowe i turbośmigłowe, dominujące w Chinach

M10 ma otrzymać świadectwo typu już w przyszłym roku. Trwają procesy certyfikacyjne pod nadzorem FAA i chińskiego CAAC. Claeys podkreśla, że nowy samolot Mooneya będzie montowany zarówno w USA jak i w Chinach, a części również będą produkowane w obu krajach.

Oferta kierowana na rynek chiński nie powinna być zaskoczeniem. Mooney zbankrutował w 2009, wskutek światowego kryzysu ekonomicznego. Wówczas został przejęty przez Meijing Group z Zhengzhou, w prowincji Henan (Meijing kupuje Mooney, 2013-10-13). Claeys dodaje, że Mooney uruchomi linię montażową M10 właśnie w Zhengzhou. Powstanie tam także pierwsza stacja obsługowa tego typu samolotów na terenie Chin.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.