Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Rozpoczęto montaż setnego SSJ 100

Lotnictwo cywilne, 02 lutego 2015

W zakładach w Komsomolsku nad Amurem rozpoczęto montaż końcowy setnego samolotu komunikacji regionalnej SSJ 100.

Kadłub setnego Superjeta 100 na stanowisku montażu końcowego

31 stycznia w zakładach koncernu Grażdanskije Samolioty Suchowo (GSS) w Komsomolsku nad Amurem rozpoczęto montaż końcowy setnego samolotu komunikacji regionalnej Suchoj Superjet 100 (SSJ-100). Sekcje kadłuba samolotu, noszącego numer seryjny 95100, dostarczono z innych zakładów wchodzących w skład koncernu Suchoj – KnAAZ im. Gagarina w Komsomolsku nad Amurem i NAZ im. Czkałowa w Nowosybirsku.

W trakcie dalszych prac kadłub samolotu zostanie wyposażony w podłogę, drzwi kabiny pasażerskiej I przedziału bagażowego, okna i instalacje pokładowe. Następnie kompletny kadłub 95100 zostanie przetransportowany do innej hali, gdzie nastąpi jego połączenie z usterzeniem i skrzydłami oraz zabudowanie podwozia i silników. W dalszej kolejności przeprowadzone zostaną próby działania instalacji pokładowych.

Po zakończeniu prób naziemnych i w locie jubileuszowy SSJ 100 zostanie pomalowany w barwy użytkownika i wyposażony w fotele pasażerskie. Przekazanie odbiorcy zaplanowano w 2 kw. br. Producent nie ujawnił, do jakiego towarzystwa trafi setny SSJ 100.

Rozpoczęcie montażu samolotu zbiegło się z 10. rocznicą uruchomienia produkcji Superjetów  w zakładach w Komsomolsku nad Amurem. W latach  2007-2010 powstało tam 5 prototypów. Następnie tempo produkcji stopniowo zwiększano, z 5 samolotów w 2011, do 12 w 2012 i 25 w 2013.

Pierwszy przekazany w br. SSJ 100 trafił do linii Red Wings / Zdjęcia: GSS

W ub. r. zakłady w Komsomolsku nad Amurem opuściło ok. 40 seryjnych SSJ 100 (Aerofłot dokupuje SSJ 100, 2015-01-16). Obecnie realizowany jest plan rozbudowy, mający na celu umożliwienie produkcji 50 Superjetów rocznie. Plan docelowy zakłada wytwarzanie 5 samolotów miesięcznie.

Pierwszy przekazany w br. SSJ100, noszący znaki rejestracyjne RA-89021, trafił 19 stycznia do linii Red Wings i rozpoczął już loty z Moskwy-Domodiedowa do Machaczkały i Groznego (MAKS 2013: Zakupy Red Wings , 2013-08-30). Przewoźnik będzie eksploatował 3 Superjety, przystosowane do przewozu 97 osób w konfiguracji dwuklasowej, co najmniej przez 3 lata.  Kolejne destynacje, jakie będą one obsługiwać to Ufa, Soczi i Mineralnyje Wody.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.