Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

CS300 dla Iljuszyn Finans

Lotnictwo cywilne, 21 lutego 2013

Rosyjskie przedsiębiorstwo leasingowe Iljuszyn Finans (IFC) zawarło z Bombardierem porozumienie o zakupie 32 samolotów regionalnych CS300, wraz z opcją nakolejne 10.

CS300 w barwach Iljuszyn Finans / Rysunek: Bombardier

Umowa została zawarta wczoraj, w kanadyjskim Mirabel, gdzie już wkrótce zostanie uruchomiona linia montażowa nowych samolotów Bombardiera (pierwsze dostawy przewidziane są na 2014). Porozumienie zakłada dostawę Rosjanom 32 regionalnych CS300, z opcją na dodatkowe 10 i stanowi wypełnienie wstępnej umowy z 2011.

Katalogowa wartość zamówionych samolotów wynosi 2,56 mld USD. Po wykorzystaniu opcji wzrośnie do 3,42 mld USD. Nie podano natomiast terminów dostaw. Kontrakt musi jeszcze zostać zatwierdzony przez akcjonariuszy rosyjskiego przedsiębiorstwa.

Realizacja umowy będzie historycznym wydarzeniem dla funkcjonującej od 1999 IFC. Do tej pory bowiem to specjalizujące się w usługach leasingowych przedsiębiorstwo kupowało głównie samoloty produkcji krajowej, w tym m.in. Ił-96, Tu-204/214, An-148 (An-148 dla VIP-ów?, 2008-04-18) i Jak-42D. W przyszłości kanadyjskie maszyny mają zostać wsparte planowanymi do nabycia: Suchoj SuperJet 100 (SSJ 100 za 1,5 mld USD, 2013-02-07) oraz MS-21 (MS-21 zamiast Su-30MK, 2011-07-19).

Wprowadzenie do służby CS300 pozwoli IFC na poszerzenie oferty. Obecnie z usług przedsiębiorstwa korzystają głównie operujące na terenie Rosji oraz WNP linie lotnicze, w tym m.in. rosyjski Red Wings (4 zabitych, 4 rannych w katastrofie Tu-204, 2012-12-30) oraz kubańska Cubana de Aviación.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra