Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Elektryczny biznesjet

Lotnictwo cywilne, 06 lutego 2015

Dassault pracuje nad nowym odrzutowcem klasy biznes, mającym więcej instalacji zasilanych energią elektryczną.

Nowy, elektryczny biznesjet, może być dostępny za 5-10 lat. Zastosowanie nowego usterzenia ma zapewnić zmniejszenie poziomu hałasu emitowanego przez zespół napędowy / Rysunek: Dassault

Nowy elektryczny odrzutowiec klasy biznes z rodziny Falconów (Prezentacja Falcona 8X, 2014-12-19) miałby być dostępny na rynku w latach 2020-2025. Prace prowadzone przez Dassault w ramach programu Clean Sky zakładają zastosowanie w jego konstrukcji większej liczby układów elektrycznych zamiast instalacji hydraulicznych i pneumatycznych.

Jednak największym problemem jest niezawodność urządzeń elektrycznych. Pożądany poziom to 1 awaria na 10 tys. h lotu. Na razie nie udało się go osiągnąć.

Konieczne jest także odpowiednie chłodzenie elementów elektrycznych, które dotychczas zapewniano poprzez wymuszony obieg powietrza. Rozwiązanie takie wymagało jednak zabudowania wlotów powietrza, co powodowało zwiększenie oporu aerodynamicznego. Nowe elementy mają być bardziej odporne na działanie wysokich temperatur, a co za tym idzie, potrzebować mniejszego wydatku czynnika chłodzącego.

Zastosowanie większej ilości instalacji elektrycznych spowoduje oczywiście zwiększenie ilości przewodów, czyli masy. Rozwiązaniem problemu ma być użycie przewodów aluminiowych zamiast miedzianych.

Ostatnim, szczególnie ważnym zagadnieniem jest wytłumienie hałasu, wytwarzanego podczas pracy urządzeń elektrycznych. Pasażerowie samolotów klasy biznes powinni mieć zapewniony komfort w trakcie podróży.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.