Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Falcon 8X już gotowy

Lotnictwo cywilne, 23 lipca 2014

Dassault poinformował o zakończeniu montażu pierwszego przedseryjnego Falcona 8X.

Pierwszy prototyp Falcona 8X po zakończeniu montażu głównych zespołów / Zdjęcie: Dassault

W lipcu w zakładach Dassault w Bordeaux-Merignac zakończono montaż pierwszego przedseryjnego samolotu klasy biznes – Falcon 8X. Istnienie odrzutowca ujawniono 2 miesiące temu, podczas wystawy EBACE w Genewie. Jego konstrukcja została opracowana na bazie nieco mniejszego Falcona 5X (NBAA 2013: Premiera Falcona 5X, 2013-10-23).

Rozpiętość skrzydeł Falcona 8X to 26,29 m, długość kadłuba – 24,46 m, a wysokość – 7,94 m. Zespół napędowy stanowić mają 3 silniki turbowentylatorowe Pratt and Whitney Canada PW307, o ciągu 29,9 kN każdy. Załoga będzie miała do dyspozycji awionikę EASy 3. generacji z systemem Honeywell Primus Epic.

Falcon 8X ma być zdolny do przewiezienia 8 pasażerów na dystans 11 945 km z prędkością M0,8. Maksymalna liczba podróżnych to 19 osób.

Maksymalna masa samolotu do startu to 33 133 kg, a do lądowania – 28 304 kg. Maksymalna masa paliwa w zbiornikach wynosić ma 15 830 kg. Obliczeniowa długość rozbiegu przy maksymalnej masie startowej wynosi 1829 m, a dobiegu, z 8 pasażerami, 3 członkami załogi i rezerwą paliwa NBAA IFR – 656 m.

Oblot prototypu Falcona 8X zaplanowano w 1. kw. 2015. Zakończenie procesu certyfikacji wg wymagań EASA i FAA nastąpić ma w połowie 2016. Dostawy samolotów seryjnych rozpoczną się przed końcem tego roku. Cena jednostkowa wynosi 57 mln USD (175 mln zł).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.