Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Heli-Expo 2015: TH180 już lata

Lotnictwo cywilne, 04 marca 2015

Najnowszy śmigłowiec Enstroma, TH180, został już oblatany.

W trakcie półgodzinnego oblotu TH180 wykonano podstawowe manewry, badając własności pilotażowe śmigłowca / Zdjęcie: Enstrom Helicopter

Podczas ubiegłorocznego Heli-Expo amerykańskie przedsiębiorstwo Enstrom Helicopter ujawniło projekt nowego śmigłowca szkolnego (Heli-Expo 2014: Szkolny Enstrom TH-180, 2014-02-28), TH180. Kilka tygodni temu jego prototyp wzbił się w powietrze i obecnie jest prezentowany na wystawie w Orlando.

Pierwszy lot miał miejsce 6 lutego, w zakładach w Menominee. Początkowo wykonano 30-minutowy rozruch silnika na ziemi, a następnie zawis. Później, w trakcie półgodzinnego lotu, pilot Bill Taylor wykonał podstawowe manewry, badając własności aerodynamiczne śmigłowca.

Wkrótce do prób dołączy drugi prototyp TH180. Enstrom odebrał też seryjny silnik tłokowy Lycoming HIO-390, o mocy 157 kW (210 KM), z elektrycznym regulatorem i sprzęgłem, który zostanie w nim zabudowany. Konfiguracja wyposażenia awionicznego zostanie wybrana nieco później.

Maksymalna masa startowa dwumiejscowego wiropłata to ok. 1020 kg. Ma on zużywać ok. 45 l paliwa na 1 h lotu. Obliczeniowy koszt godziny lotu to ok. 175 USD (660 zł).

Producent planuje, że uzyska Certyfikat Typu FAA dla TH180 w pierwszej połowie przyszłego roku. Natychmiast potem rozpoczną się dostawy pierwszych seryjnych śmigłowców. Enstrom nie ujawnia jednak wielkości zamówień. Cena jednostkowa szacowana jest na ok. 400 tys. USD (1,5 mln zł).

Zakłady w Menominee, których rozbudowę zakończono w ub. r. mogą wytwarzać 100 TH180 rocznie. Obecnie jest w nich zatrudnionych 250 osób.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.