Boeing poinformował o kolejnym opóźnieniu w programie tankowca KC-46A. Tym razem główną przyczyną jest konstrukcja sztywnego przewodu paliwowego.
Pierwszy kompletnie wyposażony wielozadaniowy samolot transportowo-tankujący Boeing KC-46A Pegasus (oznaczony EMD2) miał zostać oblatany w kwietniu br. Niestety, problemy z konstrukcją sztywnego przewodu paliwowego powodują, że jego pierwszy lot nastąpi najwcześniej 30 lipca.
Z powodu konieczności wprowadzenia zmian w konstrukcji w/w zespołu oraz opóźnień dostaw elementów składowych odnotowano aż ośmiomiesięczną zwłokę w pracach związanych z zabudowaniem docelowego sztywnego przewodu paliwowego pod kadłubem EMD2. W efekcie data oblotu samolotu została wstępnie przesunięta o co najmniej 3 miesiące (Oblot przedseryjnego Pegasusa, 2014-12-29).
Co więcej, wynikły także trudności w procesie produkcji zasobników podskrzydłowych, mieszczących elastyczne przewody do podawania paliwa. Także one spowodowane zostały nieterminową dostawą elementów i problemami konstrukcyjnymi.
To kolejny problem dotyczący procesu wytwarzania Pegasusa (Wadliwa instalacja elektryczna KC-46A, 2014-09-17). Mimo tego przedstawiciele Boeinga twierdzą, że nadal spełnią wymagania US Air Force, które do sierpnia 2017 chcą dysponować flotą 18 KC-46A zdolnych do działania.