Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nietypowa misja Mi-26T

Lotnictwo cywilne, 15 maja 2015

Największy śmigłowiec transportowy świata wykonał nietypowe zadanie, przewożąc na zawiesiu kadłub innego wiropłata tego typu – wojskowego Mi-26.

Mi-26T przewozi kadłub Mi-26 do zakładów w Rostowie nad Donem, w celu przeprowadzenia jego remontu / Zdjęcie: Wiertalioty Rossii

Mi-26T jest największym w świecie śmigłowcem transportowym. Jego maksymalna masa do startu wynosi 56 t, a udźwig – 20 t. Wiropłaty tego typu często używane są do przewozu ładunków wielkogabarytowych o dużej masie (Załogi Mi-26 odkryły nową wyspę, 2014-11-07, Mi-26 ewakuował norweskiego Sea Kinga, 2012-12-29).

W 1999 Mi-26T wsławił się transportem bryły lodu, z zamarzniętym w jej wnętrzu mamutem. Dwa lata później pod kadłubem śmigłowca przewieziono kopułę i krzyż przeznaczone do zamontowania na cerkwi w stanicy Pawłowska.

W latach 2002 i 2009 w Afganistanie ewakuowano z pomocą Mi-26T uszkodzone amerykańskie CH-47 Chinook (Mi-26T ewakuował Chinooka w Afganistanie, 2009-10-14). Także w 2009 rosyjski śmigłowiec przewiózł 27-metrowy katamaran Alinghi 5 i samolot pasażerski Tu-134.

Niedawno Mi-26T przeprowadził operację transportu kadłuba innego Mi-26, należącego do WWS FR. Masa płatowca, przewiezionego z Joszkar-Oły do Rostowa nad Donem, gdzie mieszczą się zakłady przedsiębiorstwa Rostwertol, wynosiła 14 t. Tam zostanie przeprowadzony jego remont.

Operacja trwała 9 dni. Trasa przelotu wiodła przez Czeboksary, Uljanowsk, Sarańsk, Penzę, Saratów, Kamyszyn, Wołgograd i Wołgodońsk. Pogoda na trasie była różna – od zimowej po letnią, ale nie wynikły żadne trudności – mówi dowódca załogi Walery Czumakow.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra