Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pierwszy patrolowiec w Portugalii

Wojska lądowe, Strategia i polityka, Przemysł zbrojeniowy, 26 maja 2015

Do Portugalii dotarł NRP Trejo pierwszy okręt patrolowy typu Flyvefisken, odkupiony jesienią 2014 od Danii.

Na zdjęciu NRP Tejo (P 590), dawny duński HDMS Viben, pierwszy z serii czterech okrętów patrolowych kupionych przez Portugalię za 4 mln euro / Zdjęcie: MO Portugalii

NRP Tejo (P 590), dawny duński HDMS Viben (P 562), dotarł do Portugalii kilka dni temu. Okręt wszedł do bazy morskiej Marinha Portuguesa w pobliżu Lizbony (Portugalia zwiększa budżet obronny, 2014-11-24). Latem dołączą do niego kolejne trzy odkupione od Danii jednostki typu Flyvefisken (proj. Standard Flex 300; P14 w Kłajpedzie, 2010-02-02). Portugalczycy dokonali transakcji jesienią 2014 płacąc za okręty 4 mln euro (16,5 mln zł).

Nowe patrolowce docierają pozbawione wyposażenia pokładowego. Program ich doposażenia będzie kosztować Portugalczyków 24 mln euro (99,3 mln zł) i będzie wykonany przez miejscowe przedsiębiorstwa, co częściowo zwróci koszt przedsięwzięcia w formie wpływów z podatków. Okręty zostaną wyposażone w nowe radiostacje, moduły nawigacji satelitarnej, stacje obserwacji i analizy otoczenia oraz uzbrojenie.

Jednostki typu Flyvefisken zastąpią w linii wiekowe okręty typu Cacine i NRP Schultz Xavier (A521). Ich zadaniem będzie patrolowanie wód morza terytorialnego i wyłącznej strefy ekonomicznej Portugalii. Okręty będą używane do walki z nielegalną imigracją i przemytem kontrabandy oraz eksploatacją surowców naturalnych na akwenach kontrolowanych przez Lizbonę, a także walką z piractwem morskim, także u wschodnich wybrzeży Afryki, prowadzoną w ramach wielonarodowych operacji morskich.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra