Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Finlandia odebrała ostatniego NH90

Lotnictwo wojskowe, 09 lipca 2015

Airbus Helicopters i Patria przekazały siłom zbrojnym Finlandii ostatni z zamówionych śmigłowców wielozadaniowych NH90.

Fińskie NH90 wylatały dotychczas ponad 7500 godzin. Do ich zadań należy transport żołnierzy i ładunków oraz poszukiwania i ratownictwo / Zdjęcie: MO Finlandii

Dziś w zakładach w Halli przedstawiciele Airbus Helicopters i Patrii przekazali Maavoimat (wojskom lądowym Finlandii) ostatni z 20 zamówionych przez ten kraj śmigłowców wielozadaniowych NH90. Rząd w Helsinkach zakupił je w 2001, za 343 mln euro, jako następców wiekowych Mi-8. Dostawy wiropłatów miały zostać zrealizowane do 2008.

Pierwszy fiński NH90 został oblatany w wytwórni w Marignane w 2004. Za montaż pozostałych miała odpowiadać Patria. Niestety, w wyniku problemów technicznych, na które z czasem zaczęli napotykać się fińscy konstruktorzy, program został znacznie opóźniony. Dostawy pierwszych śmigłowców dla Maavoimat rozpoczęto dopiero w 2008.

Jesienią 2013 renegocjowano umowę, co spowodowało, że proces wdrażania do służby fińskich NH90 został znacznie wydłużony (Umowa na fińskie NH90 renegocjowana, 2013-09-23). Przez kolejne lata Patria będzie prowadziła prace związane z doposażeniem i modernizacją śmigłowców. NH90 należące do Maavoimat wchodzą w skład batalionu śmigłowców Utin Jääkärirykmentti (Pułku Strzelców Utti). Dotychczas wylatały one 7500 godzin.

Obszerny materiał dotyczący fińskich NH90 zamieściliśmy w Skrzydlatej Polsce nr 6/2014.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.