Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Transpacyficzne loty Latitude

Lotnictwo cywilne, 27 lipca 2015

Cessna zademonstrowała zdolność odrzutowca klasy biznes Latitude do wykonywania lotów transpacyficznych.

Ostatni etap pierwszego transpacyficznego przelotu Latitude – podejście do lądowania w porcie lotniczym Maui na Hawajach / Zdjęcie: Cessna

Po uzyskaniu Certyfikatu Typu FAA przez samolot odrzutowy klasy biznes Latitude (Certyfikat FAA dla Cessny Latitude, 2015-06-08), przedsiębiorstwo Cessna nie spoczęło na laurach, lecz niemal natychmiast zrealizowało inne przedsięwzięcie, mające potwierdzić jego zdolności. Już w połowie lipca samolot wykonał dwa przeloty nad Pacyfikiem.

Nosząca znaki rejestracyjne N684CL Cessna Citation Latitude, z dwoma pilotami i pięcioma pasażerami na pokładzie wystartowała 16 lipca z portu Santa Barbara w Kalifornii. Po wzniesieniu na wysokość 13 106 m samolot skierował się w stronę Hawajów. Po przebyciu 3976 km w czasie 5 h 45 min, łącznie z 17-minutowym oczekiwaniem na zezwolenie na lądowanie, N684CL wylądował w porcie lotniczym Maui.

Następnego dnia Latitude wykonał lot powrotny z Hawajów do Scottsdale w stanie Arizona. Przelot na trasie długości 4580 km także trwał 5 h 45 min. Jak informuje producent, w obydwu przypadkach w zbiornikach samolotu pozostała ilość paliwa znacznie przekraczająca rezerwę wymaganą przepisami NBAA IFR.

W maju br. Cessna Latitude wykonała pierwszy przelot transatlantycki z St. John’s leżącego na Nowej Funlandii do hiszpańskiej Walencji, trwający ok. 5 h. Z kolei na początku lipca amerykański biznesjet odbył przeloty bez lądowania nad macierzystym krajem. Pierwszy z nich, z Santa Barbara do Bangor w stanie Maine, miał długość 4522 km. Lot powrotny, długości 4439 km, zakończył się w San Diego w Kalifornii. Maksymalna wysokość przelotowa wynosiła 13 716 m.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.