Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pierwsza seryjna Cessna Latitude

Lotnictwo cywilne, 30 stycznia 2015

W zakładach w Wichita zaprezentowano pierwszy seryjny odrzutowiec klasy biznes Cessna Latitude.

Pracownicy zakładów w Wichita z pierwszą seryjną Cessną Latitude / Zdjęcie: Cessna

Wczoraj w zakładach Cessny w Wichita w stanie Kansas zaprezentowano pierwszy seryjny odrzutowiec klasy biznes Citation Latitude (na zdjęciu). Uzyskanie Certyfikatu Typu FAA planowane jest w 2. kw. br. Dotychczas samoloty przedseryjne wylatały 500 h w trakcie prób w locie (Intensywne próby Cessny Citation Latitude, 2014-03-03).

Dostawy seryjnych Latitude mają rozpocząć się w drugiej połowie 2015. Co najważniejsze dla Cessny, z rynku zniknął jeden z dwóch potencjalnych rywali – Bombardier Learjet 85 (Learjet 85 wstrzymany , 2015-01-16), a inny – Embraer Legacy 450, nie jest jeszcze produkowany seryjnie.

Latitude, w cenie jednostkowej ok. 15 mln USD (nieco ponad 45 ml zł) jest biznesjetem uzupełniającym dwie inne konstrukcje – Citation XLS+ (Zhuhai 2014: Pierwsze Cessny XLS+ w ChRL, 2014-11-15) i Citation Sovereign (Certyfikat EASA dla Cessny Sovereign +, 2014-06-12). Samolot może przewieźć 9 pasażerów na dystans 5000 km. Zespół napędowy stanowią 2 silniki turbowentylatorowe Pratt & Whitney Canada PW306D1 o ciągu 25 kN każdy.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.