W zakładach w Wichita zaprezentowano pierwszy seryjny odrzutowiec klasy biznes Cessna Latitude.
Wczoraj w zakładach Cessny w Wichita w stanie Kansas zaprezentowano pierwszy seryjny odrzutowiec klasy biznes Citation Latitude (na zdjęciu). Uzyskanie Certyfikatu Typu FAA planowane jest w 2. kw. br. Dotychczas samoloty przedseryjne wylatały 500 h w trakcie prób w locie (Intensywne próby Cessny Citation Latitude, 2014-03-03).
Dostawy seryjnych Latitude mają rozpocząć się w drugiej połowie 2015. Co najważniejsze dla Cessny, z rynku zniknął jeden z dwóch potencjalnych rywali – Bombardier Learjet 85 (Learjet 85 wstrzymany , 2015-01-16), a inny – Embraer Legacy 450, nie jest jeszcze produkowany seryjnie.
Latitude, w cenie jednostkowej ok. 15 mln USD (nieco ponad 45 ml zł) jest biznesjetem uzupełniającym dwie inne konstrukcje – Citation XLS+ (Zhuhai 2014: Pierwsze Cessny XLS+ w ChRL, 2014-11-15) i Citation Sovereign (Certyfikat EASA dla Cessny Sovereign +, 2014-06-12). Samolot może przewieźć 9 pasażerów na dystans 5000 km. Zespół napędowy stanowią 2 silniki turbowentylatorowe Pratt & Whitney Canada PW306D1 o ciągu 25 kN każdy.