Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Certyfikat FAA dla Cessny Latitude

Lotnictwo cywilne, 08 czerwca 2015

Amerykańskie władze lotnicze przyznały Certyfikat Typu biznesjetowi Cessna Latitude.

Pierwsze seryjne Cessny Latitude trafią do użytkowników w 2016 / Zdjęcie: Cessna

Cessna poinformowała o uzyskaniu Certyfikatu Typu Federalnej Agencji Lotnictwa (FAA) dla samolotu odrzutowego klasy biznes Latitude. W maju br. po raz pierwszy wykonał on przelot transatlantycki, pojawiając się na wystawie EBACE w Genewie. Jednym z jego odcinków było trwający 5 godzin lot non stop z St. John's w Kanadzie, leżącego na południowym wschodzie Nowej Fundlandii, nad Atlantykiem, do hiszpańskiej Walencji.

Program prób w locie Cessny Latitude rozpoczęto w lutym 2014. W badaniach wzięły udział cztery samoloty, które wykonały łącznie 690 lotów, trwających 1697 godzin.

Kabina Citation Latitude, o wysokości 1,83 m, mieści 7-9 pasażerów. Skrzydła i usterzenie samolotu są identyczne, jak w modelu Citation Sovereign.

Zasięg obliczeniowy samolotu to 4630 km. Zespół napędowy stanowią 2 silniki turbowentylatorowe Pratt & Whitney PW306D, z elektronicznym układem sterowania FADEC, pozwalające na rozwinięcie prędkości przelotowej 815 km/h.

Cena jednostkowa odrzutowca szacowana jest na 14,9 mln USD (nieco ponad 45 ml zł). Jednym z pierwszych nabywców było przedsiębiorstwo Net Jets, które zamówiło 150 Latitude. Dostawy seryjnych samolotów rozpoczną się w przyszłym roku (Pierwsza seryjna Cessna Latitude, 2015-01-30).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.