Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

DSEI 2015: Beowulf debiutuje w Londynie

Wojska lądowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 16 września 2015

BAE Systems zaprezentowało w Londynie prototyp nowego transportera przegubowego, BvS10 Beowulf. Pojazd będzie oferowany jako potencjalny następca wiekowych wszędołazów Bv206 i uzupełnienie BvS10 Viking Mk2, przeznaczonych dla odbiorców wojskowych.

W Londynie debiut targowy zaliczył prototyp nowego transportera przegubowego BAE Systems – BvS10 Beowulf. Pojazd ma wypełnić lukę między wiekowymi Bv206 a wszędołazami BvS10 Viking, przeznaczonymi głównie dla odbiorców wojskowych / Zdjęcie: Michał Jarocki

Swój debiut na DSEI zaliczył prototyp nowego uniwersalnego transportera przegubowego, Beowulf. Projekt wozu opracowano w zakładach BAE Systems Hägglunds w Örnsköldsvik na wschodzie Szwecji. Producent liczy, że nowy pojazd wzbudzi zainteresowanie dotychczasowych klientów, wśród których wielu wciąż eksploatuje wiekowe wszędołazy Bv206 (Modernizacja holenderskich BV206, 2015-03-11; Używane BV206 dla Finlandii, 2012-11-22).

Beowulf współdzieli wiele rozwiązań technologicznych z transporterami przegubowymi BvS10 Viking, opracowanymi z myślą o klientach wojskowych (Austria kupi BvS10?, 2014-01-27; Więcej BvS10 dla Szwecji , 2013-12-20). Producent zdecydował się m.in. na użycie tego samego układu napędowego, w skład którego wchodzi silnik Cumminsa o mocy 285 KM i 6-stopniowa, automatyczna przekładnia Alissona.

W przeciwieństwie do klasycznego BvS10, Beowulf w odmianie podstawowej nie otrzymał paneli opancerzenia, chroniących członków załogi i żołnierzy lub zaopatrzenie, przewożone w tylnej kabinie. Producent tłumaczy to specyficznym przeznaczeniem wozu, który ma być oferowany również na rynkach cywilnych, np. jako następca lub uzupełnienie wspomnianych Bv206.

Masa własna nowego wszędołaza wynosi 7 t., a całkowita – 15 t. Zasięg pojazdu w odmianie podstawowej sięga ok. 400 km, jednak można go z łatwością zwiększyć aż do 1000 km, np. montując dodatkowe zbiorniki paliwa. Wóz przystosowano do pracy w skrajnie odmiennych warunkach pogodowych, w temperaturach wahających się od –47oC do +49oC. Dzięki temu doskonale sprawdzi się zarówno w środowisku arktycznym, jak i w tropikach.

W najbliższych miesiącach BAE Systems będzie kontynuowało prace rozwojowe Beowulfa. Produkcja seryjna wszędołazów mogłaby rozpocząć się już za rok – jeżeli tylko pojawi się konkretne zainteresowanie ze strony potencjalnych klientów. Pojazdy będą wytwarzane na tej samej linii produkcyjnej zakładów w Örnsköldsvik, na której powstają wspomniane BvS10 Viking Mk2.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.