Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Z Katowic na Karaiby

Lotnictwo cywilne, 09 października 2015

Biuro podróży Tui Polska ma rozpocząć z Międzynarodowego Portu Lotniczego Katowice-Pyrzowice pierwsze w historii polskich regionalnych lotnisk bezpośrednie, regularne, czarterowe loty dalekodystansowe, realizowane samolotami szerokokadłubowymi.

Od 7 lipca 2016 linie TUIFly mają rozpocząć regularne loty czarterowe z Katowic do Punta Cana na Dominikanie. Rejsy mają być wykonywane Boeingami 767-300. Na zdjęciu samolot tego typu w malowaniu Arkefly, przed zmianą nazwy na TUIfly Netherlands / Zdjęcie Marcin Sigmund

Rejsy do Punta Cana na Dominikanie mają być wykonywane raz w tygodniu, od 7 lipca do końca października 2016. Obsługiwać je będą należące do TUIFly Boeingi 767-300, które mogą zabrać na pokład 285 pasażerów w trzech klasach.

– Nowe dalekodystansowe połączenie TUI potwierdza, że oddana do użytku w maju 2015 nowa droga startowa o długości 3200 m zdecydowanie zwiększa możliwości operacyjne pyrzowickiego lotniska (Nowa droga startowa w Katowicach, 2015-05-29). Dzięki realizacji tej inwestycji, najpopularniejsze samoloty szerokokadłubowe startując z Pyrzowic mogą wykorzystać swój maksymalny zasięg, a to zdecydowanie podnosi naszą konkurencyjność na mapie lotnisk Europy Środkowo-Wschodniej – powiedział Artur Tomasik Prezes Zarządu Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego, zarządzającego pyrzowickim lotniskiem.

MPL Katowice od lat jest liderem w ruchu czarterowym wśród polskich lotnisk regionalnych. Według szacunków władz portu w 2015 w tym segmencie ruchu Pyrzowice mają obsłużyć po raz pierwszy w historii ponad milion podróżnych w skali roku. Tegoroczna wakacyjna siatka połączeń z Pyrzowic obejmowała 60 tras do 14 państw w Europie, Azji i Afryce. W przyszłorocznej czarterowej siatce połączeń oprócz Dominikany pojawiła się też jeszcze jedna nowa destynacja – hiszpańska wyspa Minorka.

Od początku roku do końca września w MPL Katowice odprawiono łącznie 2 481 224 pasażerów, czyli o 308 175 (14,1%) więcej w porównaniu z analogicznym okresem 2014. Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze przewiduje, że w drugiej połowie grudnia br. w Pyrzowicach zostanie odprawiony po raz pierwszy trzymilionowy pasażer liczony w skali roku.

Wcześniej samoloty szerokokadłubowe operowały już w ruchu czarterowym z polskich regionalnych portów lotniczych – m. in. Pyrzowic i Krakowa-Balic – ale były one wykorzystywane na krótszych trasach, np. do Tunezji, czy na Wyspy Kanaryjskie.

Na podstawie informacji Marcina Sigmunda


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.