Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Rekordowa ilość tras z Katowic

Lotnictwo cywilne, 27 marca 2015

Od niedzieli, 29 marca, port lotniczy Katowice wprowadzi letni rozkład lotów.

W sezonie wiosna-lato 2015 Katowice, chcące być czarterowym centrum południowej Polski, będą dysponować największą ofertą lotów czarterowych spośród wszystkich polskich regionalnych portów lotniczych. Ma ona objąć rekordowe 60 kierunków do 14 państw w Europie, Afryce i Azji / Zdjęcie: Marcin Sigmund

Będzie on obejmował największą siatkę w historii lotniska, liczącą 35 regularnych połączeń do 16 państw, w tym cztery nowe trasy obsługiwane przez Wizz Air,  do Belfastu, Larnaki, Bristolu i Bolonii (Więcej połączeń Wizz Air z Polski, 2014-12-19). Loty do Belfastu zostaną zainaugurowane 31 marca i będą wykonywane we wtorki oraz soboty. Rejsy do Larnaki rozpoczną się 24 czerwca i będą się odbywały w środy i niedziele. Uruchomione 26 czerwca trasy do Bristolu i Bolonii będą obsługiwane w poniedziałki i piątki.

W celu obsługi zwiększonej liczby lotów od końca marca na katowickim lotnisku bazować będzie piąty już Airbus A320 Wizz Air. Przewoźnik zwiększy też częstotliwość lotów na wybranych kierunkach do W. Brytanii i krajów skandynawskich. W letnim rozkładzie najwięcej, bo aż 7, regularnych połączeń będzie wiodło z Katowic do W. Brytanii, do Belfastu, Birmingham, Bristolu, Doncaster-Sheffield, Glasgow, Londynu-Stansted i Londynu-Luton. 5 kolejnych wykonywanych będzie do Niemiec, do Dortmundu, Dusseldorfu, Frankfurtu, Frankfurtu-Hahn i Kolonii-Bonn), a 4 dalsze do Włoch, do Bolonii, Mediolanu-Bergamo, Rzymu-Fiumicino i Neapol).

Inne trasy obejmują 3 destynacje w Norwegii (Bergen, Oslo-Torp, Stavanger), po 2 do: Holandii (Eindhoven i Maastricht-Aachen), Szwecji (Malmo, Sztokholm-Skavsta) i Hiszpanii (Barcelona, Alicante) oraz po jednym do: Grecji (Chania), Irlandii (Dublin), Bułgarii (Burgas), Izraela (Tel-Awiw), Ukrainy (Kijów), Gruzji (Kutaisi), Francji (Paryż-Beauvais) i na Cypr (Larnaka). Od 29 marca uruchomione zostanie dodatkowe niedzielne połączenie do Warszawy, dzięki czemu na tej trasie będzie oferowanych w sumie 17 lotów tygodniowo.

W sezonie wiosna-lato 2015 Katowice, chcące być czarterowym centrum południowej Polski, będą dysponować największą ofertą lotów czarterowych spośród wszystkich polskich regionalnych portów lotniczych. Siatka połączeń ma bowiem objąć rekordowe 60 kierunków – w tym 8 nowych – do 14 państw w Europie, Afryce i Azji. Najbogatsza oferta dotyczy Grecji. Z katowickiego lotniska będzie można wybrać się na wakacje do 18 miejsc, takich jak: Attyka, Chalkidiki, Chania, Heraklion, Itaka, Kefalonia, Korfu, Kos, Lefkada, Peloponez, Peloponez Płd., Riwiera Olimpijska (Saloniki), Rodos, Samos, Thassos i Zakynthos. W ofercie wylotów dostępne będą również dwie greckie nowości – wyspy Skiathos i Limnos.

Drugie miejsce pod względem liczby kierunków czarterowych zajmuje Hiszpania z 12 trasami. Obejmują one zarówno kontynentalną część tego państwa, w tym wprowadzoną w tym roku Almerię, Costa Blanca, Costa Brava, Costa Dorada, Malaga, jak i Wyspy Kanaryjskie (Fuerteventura, Gran Canaria, Lanzarote i Teneryfa oraz będącą nowością La Gomera), a także hiszpańskie wyspy basenu Morza Śródziemnego (Majorka i Ibiza).

Wybierając Egipt, będzie można polecieć do Hurghady, Marsa Alam, Sharm El Sheikh, Taby i – od tego roku – do Marsa Matruh (Regularne rejsy z Katowic do Egiptu, 2015-01-12). Do Turcji loty będą wykonywane na trasach do Antalyi, Bodrum, Dalamanu i Izmiru.

Kierunki włoskie to Kalabria, Lamezia Terme, Olbia i wprowadzona w tym roku Katania. Po trzy trasy będą dostępne do Tunezji (Djerba, Enfidha i Monastyr) oraz na Cypr (Ercan, Pafos i tegoroczna nowość – Larnaka). Do Bułgarii będzie się można dostać na wypoczynek poprzez Warnę i Burgas, zaś do Portugalii przez Faro i Maderę. Z Katowic będzie można także polecieć do coraz bardziej popularnej wśród turystów Albanii (Saranda i wprowadzona w tym roku Tirana). Ponadto po jednej wakacyjnej trasie będzie prowadzić do Gruzji (Batumi), Chorwacji (Dubrownik), Czarnogóry (Podgorica), Izraela (Tel Awiw) i Maroka (Agadir).

W tym roku w Katowicach zakończą się liczne inwestycje, które pozwolą podnieść standard obsługi pasażerów i linii lotniczych. 28 maja do użytku ma zostać oddana nowa droga startowa o długości 3200 m. W czerwcu ma zakończyć się budowa płyty do odladzania statków powietrznych i nowej płyty dla samolotów towarowych.

Na początku wakacji pierwsi pasażerowie mają skorzystać z nowego terminalu przylotowego. W 3. kw. br. ma rozpocząć się rozbudowa hali odlotów w terminalu A, która zostanie dwukrotnie powiększona, o powierzchnię zwolnioną po przeniesieniu przylotów z tego obiektu do nowego terminalu. W Katowicach trwa także budowa nowego terminalu cargo (Baza cargo w Katowicach, 2014-12-17). Realizowana w południowo-wschodniej części lotniska Inwestycja ma zakończyć się w 2. kw. 2016.

Według przedstawicieli katowickiego portu najbogatsza w jego historii siatka połączeń, powiększenie bazy linii lotniczej Wizz Air i optymistyczne prognozy dotyczące ruchu czarterowego pozwolą na odprawienie w tym roku po raz pierwszy 3 mln podróżnych.

Na podstawie informacji Marcina Sigmunda


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.