Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Próby AW169 w USA

Lotnictwo cywilne, 30 listopada 2015

Jedne z prototypów śmigłowca AW169 przeszedł niedawno próby w górach USA.

Prototypowy AW169 podczas lotów próbnych z ładunkiem na zawiesiu zewnętrznym, wykonywanych w Kalifornii / Zdjęcie: Big Bear City Airport

W ramach prób, mających na celu uzyskanie Certyfikatu Typu FAA, 3. prototyp śmigłowca AgustaWestland AW169 przeszedł próby w górach na terenie USA. Najpierw przez 3 miesiące wiropłat, pilotowany przez Giuseppe Segreto, operował w Kolorado. Tam udowodniono, że AW169 może wylądować na wysokości 4572 m.

Następnie śmigłowiec spędził 3 tygodnie w Thermal w stanie Kalifornia, gdzie sprawdzano zdolność do przewozu ładunku na zawiesiu podkadłubowym. Później AW169 przebazowano do portu lotniczego Big Bear, lezącego na wysokości 2058 m n.p.m., także na terenie Kalifornii. Tu z kolei zrealizowano próby transportu ładunku o masie 1200 kg, również podwieszonego pod kadłubem.

Na podstawie ekstrapolacji wyników inżynierowie AgustyWestlanda obliczyli, że AW169 jest zdolny do uniesienia 1 t ładunku na wysokość 3048 m. Zdaniem Segreto śmigłowiec znacznie lepiej zachowuje się na dużych wysokościach, niż na małych.

Dotychczas producent sprzedał ponad 150 AW169. Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego wydała dla niego Certyfikat Typu w lipcu br. Przyznanie analogicznego dokumentu przez FAA ma nastąpić w połowie 2016, a przed końcem tego samego roku rozpocznie się produkcja AW169 w zakładach w Filadelfii (Certyfikat EASA dla AW169, 2015-07-22).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.