Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

700. AW139

Lotnictwo cywilne, 30 września 2014

Wczoraj w zakładach w Vergiate przekazano odbiorcy 700. śmigłowiec AgustaWestland AW139.

Użytkownikiem jubileuszowego, 700.  śmigłowca AW139 jest południowokoreański koncern Samsung Techwin / Zdjęcie: AgustaWestland

Wczoraj w zakładach AgustyWestlanda w Vergiate przedstawiciele brytyjsko-włoskiego koncernu przekazali południowokoreańskiemu przedsiębiorstwu Samsung Techwin Co. dwa śmigłowce średnie AW139. Będą one wykorzystywane do misji transportowych. Jeden z nich jest jubileuszowym, już 700. wiropłatem tego typu. Samsung Techwin eksploatuje AW139 od 2009. Do tej pory spółka złożyła zamówienia na 4 śmigłowce.

Śmigłowce AW139 używane są do różnorodnych zadań, w tym m.in. do transportu VIP-ów i pracowników, ratownictwa medycznego i misji poszukiwawczo-ratowniczych, transportu ludzi i ładunków na morskie platformy wydobywcze, operacji wojskowych i misji porządku publicznego. Ponad 200 użytkowników z około 70 krajów zamówiło dotąd prawie 800 śmigłowców AW139. W br. nalot floty AW139 na całym świecie przekroczył 1 mln h.

Co szczególnie ważne, historia AW139 jest nierozerwalnie związana z zakładami PZL-Świdnik. Umowę na projekt i produkcję kadłuba AW139 podpisano z AgustaWestland w 1998. W ramach kontraktu wytwórnia w Świdniku była odpowiedzialna za projekt kadłuba AW139, zaprojektowanie oraz przygotowanie wszystkich narzędzi niezbędnych do produkcji, wytworzenie kadłubów dla prototypowych śmigłowców, a następnie uruchomienie produkcji kadłubów na pełną skalę.

Dotychczas w Świdniku wyprodukowano prawie 550 kadłubów AW139. Obecnie wytwarzany jest średnio 1 kadłub tygodniowo. Gotowe zespoły są wysyłane do wytwórni AgustyWestlanda we Włoszech i Stanach Zjednoczonych Ameryki (200. AW139 z Filadelfii, 2014-09-20).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.