Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Katastrofa irańskiego Phantoma

Lotnictwo wojskowe, 13 stycznia 2016

Wczoraj w czasie lotu treningowego rozbił się samolot myśliwski F-4 Phantom wojsk lotniczych Iranu. Do katastrofy doszło około 11:00 czasu lokalnego (7:30 GMT) niedaleko nadmorskiego miasta Konarak w dystrykcie Kahir-Szahr prowincji Sistan i Beludżystan w południowo wschodnim Iranie. Obaj członkowie załogi samolotu zginęli na miejscu.

Miejsce katastrofy irańskiego Phantoma / Zdjęcie: ISNA

Dowództwo irańskich wojsk lotniczych potwierdziło, że doszło do katastrofy. Jej przyczyną miały być problemy techniczne. Pilot próbował lądować awaryjnie na lokalnej drodze, ale musiał z tego zrezygnować z powodu dużego natężenia ruchu. Lądowanie obok drogi zakończyło się niepowodzeniem. Wrak znaleziono w pobliżu wioski Taran.

Iran kupił amerykańskie samoloty F-4 Phantom jeszcze w czasach przed rewolucją 1979. Dostawy obejmowały trzy wersje: F-4D, F-4E i RF-4E (Spotkanie F-22 z irańskimi F-4, 2013-09-20). Wskutek amerykańskiego embarga Teheran ma bardzo poważne problemy techniczne z eksploatacją tych samolotów (Wypadek irańskiego Phantoma, 2010-08-17; Rozbił się Phantom II irańskiej marynarki wojennej, 2007-11-26).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.