Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Certyfikat EASA dla H145M

Lotnictwo wojskowe, 16 maja 2015

Wojskowa wersja śmigłowca Airbus Helicopters H145 otrzymała certyfikat EASA.

Zdjęcie: Airbus Helicopters

Śmigłowiec Airbus Helicopters H145M (dawniej zwany EC645 T2, na zdjęciu, Oblot EC645 T2, 2014-11-28) otrzymał certyfikat Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA), co umożliwia uzyskanie analogicznego zatwierdzenia przez wojskowe władze lotnicze i rozpoczęcie dostaw. Pierwszym użytkownikiem, który odbierze nowe śmigłowce przed końcem br. będą Luftwaffe (wojska lotnicze Niemiec), które zamówiły 15 wiropłatów tego typu dla potrzeb Kommando Spezialkräfte (KSK, dowództwa sił specjalnych). W 2016 rozpoczną się dostawy H145M dla KongthapRuea (królewskiej marynarki wojennej Tajlandii, Tajlandia zwiększa budżet obronny, 2015-05-01).

H145M bazuje na ulepszonej wersji śmigłowca Airbus Helicopters H145 (EC145 T2), przeznaczonego dla odbiorców cywilnych i służb porządku publicznego. Ma on maksymalną masę startową zwiększoną o 50 kg, do 3700 kg i może przenosić uzbrojenie – km zamontowane obrotowo w drzwiach i zasobniki na zewnętrznych pylonach. Śmigłowiec ma też czujniki optoelektroniczne z funkcją namierzania celu i wojskową awionikę służącą do łączności, nawigacji i zarządzania lotem. Wersja przeznaczona dla jednostek specjalnych może być wyposażona w liny desantowe.

Przeżywalność śmigłowca zwiększa zabudowanie osłon balistycznych w kabinie załogi, samouszczelniających zbiornikom paliwa i urządzeń samoobrony, chroniących przed kierowanymi pociskami rakietowymi. Zespół napędowy H145M stanowią 2 silniki Turbomeca Arriel-2E z dwukanałowym cyfrowym układem sterowania (FADEC), o mocy startowej 667 kW każdy. Pozwoliło to na zwiększenie maksymalnej masy startowej przy zachowaniu własności śmigłowca w zawisie, nawet gdy jeden silnik nie pracuje, co zwiększa bezpieczeństwo wykonywania operacji specjalnych i misji ratownictwa bojowego.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra