Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Rozbudowa Heathrow

Lotnictwo cywilne, 26 października 2016

Brytyjskie władze podjęły decyzję o rozbudowie międzynarodowego portu lotniczego Londyn-Heathrow.

Wizualizacja międzynarodowego portu lotniczego Londyn-Heathrow po rozbudowie / Zdjęcie: Londyn-Heathrow

Po wielu latach oczekiwania i odwlekania decyzji rząd w Londynie podjął wreszcie decyzję o rozbudowie największego brytyjskiego międzynarodowego portu lotniczego – Londyn-Heathrow. Na lotnisku powstanie nowa droga startowa długości 3500 m i szósty terminal, a terminale wschodni i zachodni zostaną rozbudowane. Jak donosi BBC głosowanie w parlamencie nad zatwierdzeniem projektu ma odbyć się na przełomie 2017 i 2018.

Zatwierdzony projekt wygrał z dwiema innymi propozycjami dotyczącymi zwiększenia przepustowości portów lotniczych w stolicy W. Brytanii. Jako alternatywy brano pod uwagę wydłużenie istniejących dróg startowych na Heathrow albo zbudowanie drugiej drogi na innym londyńskim lotnisku – Gatwick.

Inwestycja ma kosztować 18 mld GBP (ponad 77 mld zł). Nowa droga startowa ma być oddana do użytku w 2025-2030. Rozbudowa Heathrow ma zaowocować powstaniem 77 tys. nowych miejsc pracy w ciągu następnych 14 lat. Dzięki 3 drogom startowym możliwe będzie wykonywanie 740 tys. operacji lotniczych rocznie.

Jednocześnie rząd chce wprowadzić zakaz wykonywania lotów przez 6,5 h w nocy, a także nowe przepisy, związane z emisją hałasu przez samoloty operujące z Heathrow, zakładające eksploatowanie typów wyposażonych w nowe silniki i wdrożenie środków zmniejszających opóźnienia lotów.

Londyn-Heathrow zajmuje 2. miejsce w świecie i 1. w Europie pod względem liczby obsłużonych pasażerów w ruchu międzynarodowym, a zarazem 5. miejsce w świecie pod względem całkowitej liczby obsłużonych pasażerów. W ub. r. przewinęło się przez niego 74,9 mln podróżnych, w tym 69,8 mln na rejsach międzynarodowych (10. codzienne połączenie do Londynu , 2016-04-02, 100 mln pasażerów w Atlancie, 2016-01-04).   


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.