Cessna uzyskała certyfikaty EASA i FAA, zezwalające biznesjetom Sovereign+ i Latitude na wykonywanie podejścia do lądowania ze stromą ścieżką schodzenia.
Koncern Textron Aviation poinformował, że produkowane przez niego dwa odrzutowce klasy biznes Cessna Citation Sovereign+ i Cessna Citation Latitude (Certyfikat FAA dla Cessny Latitude, 2015-06-08), uzyskały certyfikaty Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) i Federalnej Agencji Lotniczej (FAA), zezwalające im na wykonywanie podejścia do lądowania ze stromą ścieżką schodzenia (6,65°). Dzięki temu obydwa samoloty mogą operować np. z portu lotniczego Londyn-City czy szwajcarskiego Lugano i dotrzeć stamtąd do miast na Bliskim Wschodzie czy w Kanadzie.
Zezwolenie na wykonywanie podejścia do lądowania ze stromą ścieżką schodzenia znacznie polepsza możliwości tych samolotów i jest atrakcyjne zwłaszcza dla użytkowników wykonujących loty do destynacji w Europie, gdzie ukształtowanie terenu lub ograniczenia środowiskowe wymagają dodatkowych zdolności - mówi Rob Scholl, starszy wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu Textron Aviation.
Położony w sercu stolicy Wielkiej Brytanii port Londyn-City jest jedną z najważniejszych destynacji biznesowych w Europie. Jednak jego lokalizacja wymusza na użytkownikach wykonywanie podejścia do lądowania ze stromą ścieżką schodzenia (5,5°).