Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

LM-100J oblatany

Lotnictwo cywilne, 27 maja 2017

25 maja na przyzakładowym lotnisku w Marietta w stanie Georgia został oblatany samolot transportowy LM-100J (Model L-382J) nr rej. N5103D. Pierwszy lot, który odbył się 3 miesiące po uroczystości roll outu, trwał 2 h 47 min. Samolot, pilotowany przez szefa oblatywaczy programu, Wayne Robertsa, osiągnął wysokość 11 tys. stóp (ok. 3,3 km).

Cywilny samolot transportowy LM-100J (Model L-382J) nr rej. N5103D w pierwszym locie / Zdjęcie: Todd R. McQueen - Lockheed Martin

Lockheed Martin LM-100J to cywilna wersja wojskowego C-130J Super Hercules. Ma zastąpić produkowane w latach 1964-1992 LM-100 (powstało ich 115, m.in. dla Arabii Saudyjskiej, Argentyny, Ekwadoru, Filipin, Gabonu, Indonezji, Libii, Peru i ZEA). Prototyp samolotu będzie teraz przechodził badania nadzorowane przez Federal Aviation Administration. Uzyskanie certyfikatu jest planowane na 2018. W czwartym kwartale tego roku mają rozpocząć się dostawy seryjnych samolotów.

Program rozwoju LM-100J rozpoczęto w lutym 2014 (Szczegóły LM-100J, 2014-07-21). Cywilny samolot różni się od wersji wojskowej m.in. uproszczoną awioniką i liczbą członków załogi, ograniczoną do 2 osób (Cywilny Super Hercules , 2014-02-04). W LM-100J zastosowano silniki o większej mocy – turbośmigłowe Rolls-Royce AE1107C Liberty.

Lockheed Martin liczy na zamówienie co najmniej 75 LM-100J. Ich cena katalogowa jest szacowana na 60-70 mln USD (C-130J kosztuje ok. 100 mln USD). Na razie koncern dysponuje zamówieniami na 25 samolotów, łącznie z opcjami.

Pierwszym odbiorcą LM-100J ma zostać Safair z RPA, który zamówił 10 samolotów. Kolejny to brazylijskie Bravo Cargas, które w lipcu 2016 także zamówiły 10 LM-100J. Według dostępnych danych, obecnie na całym świecie lata 47 LM-100.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.