Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

PAS 2017: Japońska niespodzianka

Lotnictwo wojskowe, 20 czerwca 2017

Na salonie w Paryżu niespodziewanie pojawił się japoński morski samolot patrolowy / ZOP Kawasaki P-1.

Japończycy promują P-1 jako następcę Oriona i poszukują możliwości współpracy z partnerami zagranicznymi, które pozwoliłyby na przeprowadzenie jego kolejnych modernizacji / Zdjęcie: Grzegorz Sobczak

Jednym z licznych debiutantów, jacy pojawili się na tegorocznym Paris Air Show, jest morski samolot patrolowy / ZOP Kawasaki P-1. Prezentowany na Le Bourget egzemplarz to jeden z 11, jakimi dysponują Kaijō Jieitai (Japońskie Morskie Siły Samoobrony). Docelowo rząd w Tokio zamierza nabyć aż 70 P-1, które zastąpią w służbie P-3 Orion.

Japończycy promują także P-1 na eksport (C-2 i P-1 proponowane Nowej Zelandii, 2017-01-03). Mimo, że aż 90% elementów samolotu produkowanych jest przez przemysł Kraju Kwitnącej Wiśni, Tokio jest skłonne do wyposażenia go w awionikę i czujniki produkcji zachodniej. Co więcej, co 10 lat samolot ma przechodzić kolejne modernizacje, zwiększające jego zdolności bojowe.

Główną zaletą P-1 są doskonałe osiągi na małej wysokości (poniżej 150 m), zawdzięczane silnikom IHI Corporation F7 i dużej powierzchni nośnej. Zastosowanie zespołu napędowego złożonego aż z 4 silników zwiększa bezpieczeństwo jego użytkowania, zwłaszcza w przypadku zderzenia ze stadem ptaków.

P-1 wyposażony jest w radiolokator z antenami fazowanymi zabudowanymi po bokach kadłuba, który może namierzać i śledzić cele morskie i powietrzne. Pod nosową częścią kadłuba zabudowana jest wysuwana głowica optoelektroniczna.

Japończycy utrzymują w tajemnicy szczegółowe dane samolotu, twierdząc, że może on przenieść więcej uzbrojenia niż P-3 (przystosowany do przenoszenia 9100 kg uzbrojenia na 8 węzłach podskrzydłowych i w komorze bombowej). Pod skrzydłami P-1 można podwiesić 6 przeciwokrętowych kierowanych pocisków rakietowych.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.