Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Poseidon następcą Nimroda?

Lotnictwo wojskowe, 03 kwietnia 2014

Według brytyjskiej prasy siły zbrojne tego kraju poszukują następców wycofanych kilka lat temu Nimrodów. Zdaniem wojskowych najlepszym kandydatem jest P-8 Poseidon.

Największym użytkownikiem Poseidonów będzie US Navy, która zamówiła 117 P-8A. Na nabycie samolotów tego typu zdecydowały się także Indie i Australia / Zdjęcie: US Navy

W dzisiejszym wydaniu dziennika The Scotsman zamieszczono informację o wywiadzie, jakiego lokalnej rozgłośni z Moray udzielił Squadron Leader (mjr) Lloyd Barrett na temat ewentualnych następców morskich samolotów patrolowych Nimrod. Przypomnijmy, że ich wycofanie ze służby kilka lat temu, było bardzo szeroko komentowane na Wyspach Brytyjskich i bynajmniej nie były to głosy popierające decyzję rządu w Londynie. Powszechnie uważano, że w ten sposób W. Brytania, państwo wyspiarskie, pozostała bez wyspecjalizowanych samolotów rozpoznawczych i zwalczania okrętów podwodnych dalekiego zasięgu (Najdroższy złom świata, 2011-01-28).

Według Londynu obecnie rolę morskich samolotów patrolowych mają pełnić odpowiednio wyposażone transportowce C-130J Super Hercules wspierane przez śmigłowce AgustaWestland AW101 Merlin HM1. Wspomagać je mają rozpoznawcze RC-135W Air Seeker – pierwszy z nich kilka miesięcy temu dotarł do Albionu (Air Seeker już w W. Brytanii, 2013-11-13).

Jednak obecnie coraz częściej mówi się o zakupie nowych, wyspecjalizowanych samolotów. Zdaniem mjra Barretta najlepszy pod względem możliwości, ale zarazem najdroższy jest Boeing P-8A Poseidon. Inne opcje to odpowiednio wyposażone: Airbus C-295 lub Bombardier Q400. Dotychczas jedynymi nabywcami eksportowymi P-8 są Indie i Australia (Australia kupi P-8A, 2014-02-21, Boeing liczy na 30 Neptunów dla Indii, 2012-08-04).

Według brytyjskich mediów w przyszłorocznym Strategicznym Przeglądzie Obrony i Bezpieczeństwa (SDSR) ma znaleźć się zapis o zakupie nowych morskich samolotów patrolowych. Jednak ostateczna decyzja w tej sprawie należeć będzie do polityków.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.