23 czerwca około 12:20 czasu lokalnego do lądowania w Wright-Patterson Air Force Base w Dayton, po locie zapoznawczym z okolicą lotniska, podchodził samolot F-16D należący do zespołu demonstracyjnego USAF – Thunderbirds. Na jego pokładzie znajdował się pilot kpt. Erik Speedy Gonslaves i sierż. sztab. Kenneth Cordova – jeden z mechaników zespołu. Z niewiadomych przyczyn samolot rozbił się i przewrócił do góry podwoziem. Obaj członkowie jego załogi zostali ewakuowani i przewiezieni do szpitala. Nie odnieśli poważniejszych obrażeń.
Nie wiadomo, co było przyczyną wypadku. Obserwatorzy zwracają uwagę na złe warunki atmosferyczne podczas feralnego lądowania. W Dayton wiał silny wiatr i padał ulewny deszcz. Utrudniało to nie tylko lądowanie, ale i ewakuację załogi samolotu, która trwała blisko 2 godziny.
Kpt. Erik Gonslaves to doświadczony pilot. Lata w zespole Thunderbirds pierwszy sezon. Według danych z USAF, wylatał dotąd 1600 godzin, w tym 500 w warunkach bojowych.
Uszkodzony samolot F-16D Block 52D należy do zespołu demonstracyjnego US Air Force – Thunderbirds. Ma w nim numer 8. Zespół miał dziś uczestniczyć w pokazach lotniczych – Vectren Dayton Air Show. Pokaz został odwołany (Patrouille de France w Ameryce Pn., 2017-02-28).