Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Paris Air Show 2013: Wyniki Embraera

Lotnictwo cywilne, Lotnictwo wojskowe, 21 czerwca 2013

Brazylijski Embraer zdobył w Paryżu nieco mniej zamówień niż pozostali producenci samolotów pasażerskich, ale w zamian umocnił się na rynku wojskowym. 

Embraer 175 w barwach Air Lituanica. 30 czerwca przewoźnik rozpocznie operowanie z Wilna / Rysunek: Embraer

W odróżnieniu od potentatów (Paris Air Show 2013: Airbus sprzedał samoloty za niemal 69 mld USD, 2013-06-20, Paris Air Show 2013: Wiele ważnych wydarzeń dla Boeinga, 2013-06-20), Brazylijczycy sprzedali mniej samolotów, o znacznie mniejszej wartości, jednak zaczęli paryską imprezę od mocnego akordu, ogłaszając rozpoczęcie prac nad nową generacją samolotów komunikacji regionalnej (Paris Air Show 2013: Druga generacja Embraera, 2013-06-17). Tego samego dnia sygnowano także porozumienie z pierwszym nabywcą – amerykańskimi liniami SkyWest, które zamówiły aż 100 E175-E2, z prawami zakupu kolejnych 100. Łączna wartość samolotów to 9,36 mld USD. Przypomnijmy, że kilka tygodni wcześniej przewoźnik zamówił Embraery 175 (SkyWest zamawia Embraery 175, 2013-05-21).

Wkrótce potem International Lease Finance Corporation (ILFC) zakupiła 25 E190-E2 i 25 E195-E2, z opcją na dalszych 25 E190-E2 i 25 E195-E2, a pięciu nieujawnionych odbiorców z Afryki, Ameryki Pd., Azji i Europy – kolejnych 65 E-Jetów E2. Wartości wspomnianych porozumień nie zostały podane do publicznej wiadomości.

Starsze odrzutowce nie cieszyły się aż tak dużym powodzeniem. Wenezuelskie linie Conviasa zamówiły 7 Embraerów 190, realizując opcję umowy z ub. r. Japan Airlines kupiły 4 Embraery 170, jednak wcześniej figurowały one wśród zamówień jako nieujawnione.

Na brazylijskie samoloty zdecydowali się także przewoźnicy dopiero rozpoczynający działalność. Indyjskie Air Costa of Vijayawada, wypożyczyły 2 Embraery 170 od ECC Leasing, subsydium Embraera i kupiły od producenta jednego Embraera 190. Natomiast Air Lituanica wyleasingowały dwa Embraery 170 i 175.

Innym, bodaj czy nie najważniejszym dla Brazylijczyków, wydarzeniem było podpisanie porozumienia z Boeingiem, dotyczącego wsparcia w promowaniu transportowca KC-390 (LAAD 2013: Nowe wersje KC-390 , 2013-04-10, KC-390 dla Czech już wkrótce?, 2013-04-18). Na mocy umowy Amerykanie mają odpowiadać za sprzedaż, obsługę techniczną i szkolenie na terenie USA, W. Brytanii i wybranych krajów Bliskiego Wschodu – jakich konkretnie, nie ujawniono.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra