Dziś na konferencji prasowej zorganizowanej na trwającej wystawie lotniczej w Paryżu, Boeing zapowiedział przyspieszenie prac nad programem B737MAX.
Wiceprezes Boeing Civil Aircraft Scott Fancher poinformował, że najnowsza wersja popularnego B737 oznaczona MAX będzie dostarczona wcześniej niż planowano. Pierwotnie producent zakładał, że pierwszy samolot tej wersji trafi do użytkownika pod koniec 2017 (Nowe Boeingi od 2017, 2011-09-03). Teraz termin ten przesunięto na trzeci kwartał tego samego roku. Pierwszym użytkownikiem MAXa będzie linia Southwest (Southwest zamawiają Boeingi 737 MAX 7, 2013-05-16).
Od 2011 trwają prace nad określeniem ostatecznej konfiguracji nowego 737 jak również silnika LEAP-1B opracowywanego przez CFM International specjalnie dla MAXa. Ostateczna konfiguracja samolotu będzie określona do końca lipca br.
Dzięki oszczędniejszym silnikom i poprawionej aerodynamice płatowca możliwe będzie uzyskanie zużycia paliwa o 13% niższego w porównaniu z dostępnymi dziś konstrukcjami samolotów wąskokadłubowych. Ostateczne wyniki będą znane oczywiście dopiero po próbach w locie, jednak przedstawiciele Boeinga dają do zrozumienia, że spodziewają się nawet lepszego wyniku.