Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Paris Air Show 2015: Jakość, nie ilość

Lotnictwo wojskowe, Lotnictwo cywilne, 15 czerwca 2015

15 czerwca rozpoczął się Salon Lotniczy w Paryżu – jedna z największych imprez tego typu na świecie. Na lotnisku Le Bourget prezentuje się 2260 przedsiębiorstw i organizacji z 45 państw. Na wystawie statycznej można obejrzeć 120 statków powietrznych.

Fragment wystawy statycznej na tegorocznym Salonie Lotniczym w Paryżu / Zdjęcie: Grzegorz Sobczak

Jeśli chodzi o liczbę prezentowanych samolotów i śmigłowców, organizatorzy odnotowali pewien spadek. W poprzedniej edycji wystawy w 2013 prezentowano bowiem ok. 150 statków powietrznych. Obserwując jednak pokazy w locie – również nieco uboższe niż dwa lata temu – należy zauważyć, że tegoroczne prezentacje w powietrzu są bardziej spektakularne niż poprzednio. Pojawiło się również wiele nowości, o których będziemy informować na bieżąco. Paryskich premier jest zdecydowanie więcej niż w poprzedniej edycji wystawy.

Odnotować należy nieobecność kilku poważnych przedsiębiorstw branży lotniczej i obronnej. W tym roku na lotnisku Le Bourget zabrakło ekspozycji Saaba, choć przedstawiciele szwedzkiego producenta lotniczego są obecni na wystawie w charakterze… zwiedzających. Zabrakło również brytyjskiego koncernu BAE Systems i północnoamerykańskiego Northrop-Grumana i włoskiej Finmeccaniki. Choć na wystawie brakuje rosyjskich statków powietrznych – wyjątkiem jest Suchoj Superjet – najważniejsi rosyjscy producenci są jednak na paryskim salonie obecni.

W tym roku organizatorzy dokładają starań, aby zadowolić zwykłą publiczność. Pierwsze trzy dni przeznaczone są jak zwykle dla profesjonalistów, lecz następne będą otwarte dla wszystkich zwiedzających. Przygotowano dla nich kilka nowości. Osoby nabywające bilety wstępu na wystawę lotniczą mają w tym roku możliwość bezpłatnego zwiedzania Muzeum Lotnictwa i Astronautyki, które sąsiaduje z wystawą. Przygotowano również sektor z ponad 3000 miejsc siedzących dla osób oglądających pokazy w locie – niestety, za to udogodnienie trzeba zapłacić dodatkowo. Na dni dla publiczności zapowiedziano m. in. pokazy grupy akrobacyjnej francuskiego lotnictwa wojskowego – Patrouille de France. W 2013 podczas dni dla publiczności wystawę na lotnisku Le Bourget odwiedziło 179 tys. zwiedzających (Paris Air Show 2013: Niespodziewany przelot A350XWB, 2013-06-21, Paris Air Show 2013: Wyniki Embraera , 2013-06-21, Paris Air Show 2013: Boeing 737 MAX szybciej, 2013-06-19).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra