Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

F-35C odpala AIM-9X w locie plecowym

Lotnictwo wojskowe, 30 czerwca 2017

Przedseryjny F-35C dokonał odpalenia pocisku AIM-9X w locie plecowym.

James Sheperd dokonuje odpalenia pocisku AIM-9X, przenoszonego przez F-35C, w locie plecowym / Zdjęcie: Dane Wiedmann, Lockheed Martin

Podczas prób uzbrojenia, realizowanych przez NAVAIR na poligonie w pobliżu bazy Patuxent River dokonano odpalenia kierowanego pocisku rakietowego powietrze-powietrze AIM-9X Sidewinder, przenoszonego przez jeden z przedseryjnych wielozadaniuowuych samolotów bojowych Lockheed Martin F-35C Lightning II (CF-02). Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że odbyło się ono podczas lotu plecowego (PAS 2017: Pokaz w locie F-35A, 2017-06-19).

Odpalenie takie nie jest niczym niezwykłym dla samolotów wielozadaniowych, jednak po raz pierwszy dokonał tego F-35. Według przedstawicieli NAVAIR sytuacja taka nie będzie zdarzała się zbyt często pilotom Lightningów II, ponieważ samoloty te mają być zdolne do odpalenia pocisku do przeciwnika, który nie będzie w stanie ich dostrzec za pomocą wyposażenia pokładowego, obserwować efekt swojego działania, a w razie chybienia – odpalić kolejny pocisk do nieprzyjaciela, który nawet nie zorientuje się, że ktoś próbuje go zestrzelić.

Chcemy zapewnić, że dostarczone wojsku F-35 będa miały jak najlepsze zdolności, zarówno szkoleniowe, jak i bojowe. W ten sposób chcemy spełnić zobowiązanie, że dostarczamy najnowocześniejszy wielozadaniowy samolot bojowy świata – powiedział pilot James Sheperd, który dokonał odpalenia AIM-9X podczas lotu plecowego (Test zrzutu GBU-12 z F-35C, 2017-04-23).    




Galeria



Powiązane wiadomości


Drukuj Góra