Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Ukraińskie silniki dla AHL

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 15 września 2017

Podczas wystawy China Helicopter przedsiębiorstwo Aviation Industry Corporation of China (AVIC) zaprezentowało nowy model śmigłowca, oznaczonego wstępnie jako AHL (Advanced Heavy Lift), opracowywanego razem z holdingiem Wiertalioty Rossii.

Model AHL prezentowany podczas tegorocznej wystawy China Helicopter / Zdjęcie: AVIC

Najciekawsza jest jednak informacja, że do jego napędu mają posłużyć ukraińskie silniki AI-136, opracowane przez Iwczenko-Progress i Motor Sicz.

Jak podawano wcześniej AHL, o maksymalnej masie startowej 38 000 kg, ma być zdolny do przewozu ładunku o masie 10 000 kg w ładowni lub 15 000 kg (według niektórych źródeł nawet 20 000 kg) na zawiesiu podkadłubowym. Zasięg obliczeniowy wiropłata to 800 km.

AI-136 powstaje na bazie silnika D-136, o mocy maksymalnej 11 500 KM. Zmodernizowana konstrukcja ma dysponować taką samą mocą, przy temperaturze otoczenia wynoszącej 50°C. Maksymalna moc awaryjna AI-136 wynosić ma 14 500 KM. Napędzany dwoma AI-136 śmigłowiec ma rozwijać prędkość 300 km/h (Porozumienie w sprawie AHL, 2016-06-28).  


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.