Podczas wystawy China Helicopter przedsiębiorstwo Aviation Industry Corporation of China (AVIC) zaprezentowało nowy model śmigłowca, oznaczonego wstępnie jako AHL (Advanced Heavy Lift), opracowywanego razem z holdingiem Wiertalioty Rossii.
Najciekawsza jest jednak informacja, że do jego napędu mają posłużyć ukraińskie silniki AI-136, opracowane przez Iwczenko-Progress i Motor Sicz.
Jak podawano wcześniej AHL, o maksymalnej masie startowej 38 000 kg, ma być zdolny do przewozu ładunku o masie 10 000 kg w ładowni lub 15 000 kg (według niektórych źródeł nawet 20 000 kg) na zawiesiu podkadłubowym. Zasięg obliczeniowy wiropłata to 800 km.
AI-136 powstaje na bazie silnika D-136, o mocy maksymalnej 11 500 KM. Zmodernizowana konstrukcja ma dysponować taką samą mocą, przy temperaturze otoczenia wynoszącej 50°C. Maksymalna moc awaryjna AI-136 wynosić ma 14 500 KM. Napędzany dwoma AI-136 śmigłowiec ma rozwijać prędkość 300 km/h (Porozumienie w sprawie AHL, 2016-06-28).