Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Aero oferuje L-39CW

Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, 23 listopada 2017

Czeskie przedsiębiorstwo Aero Vodochody zamierza rozpocząć w przyszłym roku dostawy samolotów  L-39CW, z nową awioniką, napędzanych silnikiem Williams FJ44-4M.

Według planów producenta dostawy L-39CW mają rozpocząć się na początku przyszłego roku / Zdjęcie: Aero

Jego próby w locie i na ziemi zostały już zakończone. W porównaniu z oryginalnym napędem L-39 – silnikiem AI-25TL – FJ44-4M ma większe przyspieszenie, mniejszą masę, nie wymaga zabudowania pomocniczego zespołu napędowego i ma mniejsze zużycie paliwa.

W trakcie prób naziemnych dokonano m.in. pomiarów ciśnienia wewnątrz wlotu powietrza do silnika. Testy te są wymagane przez Williams International i są również częścią wymagań dotyczących weryfikacji możliwości zabudowania silnika. Wyniki pomiarów potwierdziły, że parametry pracy FJ44-4M zadeklarowane przez producenta są gwarantowane po zabudowaniu go w kadłubie L-39C – powiedział Marco Venanzetti, szef programu L-39NG.

Projekt L-39CW rozpoczął ostatni etap programu certyfikacji – obecnie wykonywane są loty kontrolne pod nadzorem władz lotniczych. Przedstawiciele Aero spodziewają się, że wydania Certyfikatu Typu dobędzie się przed końcem 2017. Dzięki temu w 2018 mogłyby rozpocząć się dostawy L-39CW. Obecnie trwają negocjacje z kilkoma klientami, dotyczące wyposażenia w nowy silnik kilkudziesięciu Albatrosów (Konferencja użytkowników L-39, 2016-09-16).

Producent oferuje obecnym użytkownikom L-39 ich wymianę na L-39NG w ramach dwustopniowego procesu. Pierwszym krokiem ma być zmodernizowanie eksploatowanych przez nich Albatrosów do wersji L-39CW poprzez zabudowanie nowego silnika i awioniki, a drugim – pozyskanie płatowców L-39NG i przełożenie do nich zakupionych wcześniej silników i awioniki.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra