Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Japonia kupiła pierwszego KC-46A

Lotnictwo wojskowe, Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, Strategia i polityka, 27 grudnia 2017

W ramach procedury Foreign Military Sale US Air Force przyznały Boeingowi kontrakt wartości 279 mln USD (984 mln zł) na wyprodukowanie i dostarczenie Kōkū Jieitai (japońskich wojsk lotniczych samoobrony) pojedynczego wielozadaniowego samolotu transportowo-tankującego KC-46A Pegasus, wraz z pakietem wsparcia logistycznego.

Pierwszy KC-46A ma kosztować japońskich podatników 279 mln USD / Zdjęcie: Gail Hanusa, Boeing

W 2015 rząd w Tokio ogłosił zamiar zakupu 4 nowych samolotów, które miały dołączyć do floty 4 używanych obecnie przez Kōkū Jieitai KC-767J. Ich dostawy mają zostać zrealizowane do 2020. Rząd USA wyraził zgodę na tę transakcję we wrześniu ub. r.

Cieszymy się, że możemy współpracować z Boeingiem, pomagając Japonii w rozwijaniu zdolności tankowania w powietrzu. To ważny krok na drodze do wzmocnienia sojuszu USA-Japonia, który zwiększy interoperacyjność z obydwu krajów użytkujących KC-46 – powiedziała gen. bryg. Donna Shipton, dyrektor wykonawczy programu tankowców US Air Force.

Ten przełomowy moment podkreśla cenne partnerstwo z Japonią, które obejmuje ponad sześć dekad. Mamy nadzieję kontynuować tę współpracę w programie KC-46. Doświadczeni japońscy piloci i mechanicy, już wiedzą, jak latać i obsługiwać tankowce KC-767J i samoloty wczesnego ostrzegania i kierowania E-767 i z niecierpliwością oczekujemy, aby pomóc im zwiększyć ich zdolności w przyszłości – dodał prezes Boeing Japan Brett Gerry (Japonia kupuje KC-46A , 2016-09-23).

21 grudnia Federalna Administracja Lotnictwa (FAA) wydała Certyfikat Typu dla samolotu model 767-2C będącego połączeniem elementów dwóch samolotów cywilnych: kadłuba 767-200 i skrzydeł 767-300. Boeing 767-2C ma rozbudowaną awionikę, wzmocnioną strukturę podłogi głównego pokładu, zabudowane dodatkowe zbiorniki paliwa w kadłubie na dolnym pokładzie oraz wzmocnienia struktury umożliwiające zabudowanie sztywnego przewodu do tankowania pod ogonem i podskrzydłowych zasobników z przewodami elastycznymi. KC-46A i 767-2C mają 90-95% części wspólnych.

Jednocześnie zespół Boeinga prowadzi prace mające na celu uzyskanie Uzupełniającego Certyfikatu Typu dla KC-46A, dotyczące jego instalacji paliwowej umożliwiającej podawanie i pobieranie paliwa oraz elementów wojskowej awioniki. Dotychczas wykonano 83% niezbędnych prac i rozpoczęto próby w locie (Pierwszy seryjny KC-46A oblatany, 2017-12-06).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.