Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

KC-46A w komorze bezodbiciowej

Przemysł zbrojeniowy, Lotnictwo wojskowe, 02 czerwca 2017

US Air Force prowadzą badania samolot KC-46A Pegasus w komorze bezodbiciowej w bazie Edwards.

Komora bezodbiciowa w bazie Edwards jest jedną z największych w świecie. Bez problemu mieści się w niej nawet KC-46A / Zdjęcie: US Air Force

W bazie US Air Force Edwards rozpoczęto badania wielozadaniowego samolotu transportowo-tankującego Boeing KC-46A Pegasus w komorze bezodbiciowej (Kolejny kontrakt na KC-46A, 2017-01-28). W próbach bierze udział personel Boeinga, 772nd Test Squadron i 418th Flight Test Squadron USAF oraz Naval Surface Warfare Center Dahlgren Division US Navy. Celem testów jest wykazanie, że KC-46A spełnia wymagania certyfikacyjne Federalnej Agencji Lotniczej (FAA) i Departamentu Obrony Stanów Zjednoczonych Ameryki dotyczące wpływu emitowanego przez wyposażenie samolotu promieniowania elektromagnetycznego na środowisko.

Komora bezodbiciowa (zwana też komorą bezechową) to pomieszczenie ekranowane elektromagnetycznie, którego ściany, sufit i podłoga pokryte są materiałem pochłaniającym energię elektromagnetyczną – zwykle są to różnej wielkości ostrosłupy wykonane z poliuretanu i polietylenu.

Jest ona używana do pomiarów pola elektromagnetycznego i badań odporności na działanie pola elektromagnetycznego (tzw. kompatybilności elektromagnetycznej). W komorze bezodbiciowej bada się też działanie urządzeń walki elektronicznej.

Zadaniem komory bezodbiciowej jest symulacja wolnej przestrzeni – komora izoluje całkowicie badany obiekt od zewnętrznych pól elektromagnetycznych. Oprócz tego pozwala na prowadzenie testów wymagających użycia promieniowania radiowego dużej mocy, które może być szkodliwe dla człowieka.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.