Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

KC-46A w komorze bezodbiciowej

Przemysł zbrojeniowy, Lotnictwo wojskowe, 02 czerwca 2017

US Air Force prowadzą badania samolot KC-46A Pegasus w komorze bezodbiciowej w bazie Edwards.

Komora bezodbiciowa w bazie Edwards jest jedną z największych w świecie. Bez problemu mieści się w niej nawet KC-46A / Zdjęcie: US Air Force

W bazie US Air Force Edwards rozpoczęto badania wielozadaniowego samolotu transportowo-tankującego Boeing KC-46A Pegasus w komorze bezodbiciowej (Kolejny kontrakt na KC-46A, 2017-01-28). W próbach bierze udział personel Boeinga, 772nd Test Squadron i 418th Flight Test Squadron USAF oraz Naval Surface Warfare Center Dahlgren Division US Navy. Celem testów jest wykazanie, że KC-46A spełnia wymagania certyfikacyjne Federalnej Agencji Lotniczej (FAA) i Departamentu Obrony Stanów Zjednoczonych Ameryki dotyczące wpływu emitowanego przez wyposażenie samolotu promieniowania elektromagnetycznego na środowisko.

Komora bezodbiciowa (zwana też komorą bezechową) to pomieszczenie ekranowane elektromagnetycznie, którego ściany, sufit i podłoga pokryte są materiałem pochłaniającym energię elektromagnetyczną – zwykle są to różnej wielkości ostrosłupy wykonane z poliuretanu i polietylenu.

Jest ona używana do pomiarów pola elektromagnetycznego i badań odporności na działanie pola elektromagnetycznego (tzw. kompatybilności elektromagnetycznej). W komorze bezodbiciowej bada się też działanie urządzeń walki elektronicznej.

Zadaniem komory bezodbiciowej jest symulacja wolnej przestrzeni – komora izoluje całkowicie badany obiekt od zewnętrznych pól elektromagnetycznych. Oprócz tego pozwala na prowadzenie testów wymagających użycia promieniowania radiowego dużej mocy, które może być szkodliwe dla człowieka.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra