Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Bombardier wygrał spór z Boeingiem

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, Strategia i polityka, 29 stycznia 2018

Amerykańska Komisja ds. Handlu Międzynarodowego (USITC) opowiedziała się za Bombardierem w sprawie złożonej przez Boeinga, dotyczącej sprzedaży 75 samolotów CS100 Delta Air Lines za cenę, którą Amerykanie określili jako znacznie niższą od kosztów produkcji.

Waszyngton nie nałoży 300-% ceł na sprzedaż samolotów rodziny CSeries do USA / Zdjęcie: Bombardier

Orzeczenie USITC oznacza, że Boeing nie poniósł żadnej szkody w wyniku tej transakcji. Komisja nie uznała w ten sposób zalecenia Departamentu Handlu USA, który wzywał do nałożenia niemal 300-% cła na sprzedaż kanadyjskich samolotów.

Dzisiejsza decyzja to zwycięstwo innowacji, konkurencji i rządów prawa. Dzięki zakończeniu tej sprawy możemy finalizować naszą współpracę z Airbusem. Planowanie integracji idzie dobrze, a my z niecierpliwością oczekujemy dostarczenia CSeries na rynek w USA, aby amerykańskie linie lotnicze i amerykańscy pasażerowie mogli korzystać z wielu zalet tego niezwykłego samolotu – oświadczył Bombardier na swojej stronie internetowej.

Natomiast Boeing zapowiedział, że bardziej szczegółowo przyjrzy się opiniom Komisji i zasugeruje ewentualne odwołanie. Boeing […] nadal będzie dokumentować wszelkie szkody dla przedsiębiorstwa i łańcucha dostaw w USA, wynikające z nielegalnych subsydiów i cen dumpingowych. Nie będziemy czekać, gdy nielegalne praktyki biznesowe Bombardiera będą nadal szkodzić amerykańskim pracownikom i wspieranemu przez nich przemysłowi lotniczemu. Globalny handel działa tylko wtedy, gdy wszyscy przestrzegają zasad, które wszyscy uzgodnili – czytamy w oświadczeniu koncernu z Seattle.

Pierwsze CSeries miały trafić do Delty na wiosnę 2018. Jednak Airbus w połowie października 2017 zgodził się na przejęcie większościowego udziału w programie CSeries i montaż samolotów tego typu na terenie zakładów w Mobile w stanie Alabama. W takim przypadku dostawy samolotów dla Delta Air Lines znacznie by się opóźniły, ponieważ Airbus musiałby zbudować w Mobile linię montażu CSeries od podstaw.

Orzeczenie USITC na oznacza, że Delta może odbierać samoloty produkowane przez Bombardiera w zakładach w Mirabel. Na razie jednak ani Airbus, ani Bombardier nie ujawniły, czy zwycięstwo w sporze antydumpingowym z Boeingiem oznacza zmianę planów dotyczących samolotów dla Delty (CSeries poniżej planu, 2018-01-05).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.