Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Kolejne testy PAC-3

Przemysł zbrojeniowy, Wojska lądowe, 07 marca 2018

Dwa pociski przechwytujące PAC-3 CRI (Cost Reduction Initiative) produkowane przez Lockheed Martina z powodzeniem przechwyciły dwa taktyczne pociski balistyczne podczas testu na poligonie rakietowym White Sands w stanie Nowy Meksyk. Przechwycenia wykonane przez PAC-3 CRI potwierdziły niezawodność i gotowość bojową pocisków tego typu w ramach programu nadzoru polowego (Field Surveillance Program, FSP) realizowanego przez US Army.

PAC-3 CRI podczas jednego z wcześniejszych testów / Zdjęcie: Lockheed Martin

Przeprowadzony test był równocześnie dziesiątym i jedenastym udanym przechwyceniem zrealizowanym przez pociski PAC-3 CRI w ramach FSP w ciągu ostatnich 6 lat. Łącznie swoją skuteczność w testach na poligonie White Sands udowodniło ponad 60 pocisków przechwytujących typu PAC-3 CRI i Missile Segment Enhancement (MSE).

Test przeprowadzony przez US Army wykazał unikalne zdolności technologii hit-to-kill, w jaką wyposażone są PAC-3 zwalczające zagrożenia poprzez bezpośrednie trafienie w cel. Ponadto test ponownie potwierdził zdolności pocisków PAC-3 CRI do namierzania, śledzenia i przechwytywania nadlatujących pocisków, przy jednoczesnym spełnianiu wymagań niezawodności w warunkach polowych.

Wydarzenie było obserwowane przez przedstawicieli wojsk lądowych USA oraz delegacje z 8 państw – aktualnych i potencjalnych nabywców PAC-3 w ramach procedury Foreign Military Sales. Pociski odpalono z zestawu obrony powietrznej Patriot, przy użyciu oprogramowania Post Deployment Build 8 (PDB-8). PDB-8 ma znaleźć się w wyposażeniu jednostek US Army i innych krajów eksploatujących zestawy Patriot do końca tego roku. Wersja Patriot PDB-8 oferuje lepsze zdolności identyfikacji swój-obcy, ma zwiększone możliwości radarowego przeszukiwania przestrzeni i udoskonalony komputer kierowania ogniem, który pozwala zestawowi Patriot wykorzystać możliwości pocisków PAC-3 MSE (Zdalne odpalenie PAC-3 MSE, 2017-09-22).

PAC-3 ma sukcesy w zwalczaniu dzisiejszych, zmieniających się zagrożeń i jest jedynym na świecie, sprawdzonym w boju pociskiem przechwytującym typu hit-to-kill. […] Zakładamy, że interceptory PAC-3 długo będą służyć jako kluczowy element zintegrowanych, warstwowych systemów obrony – powiedział Jay Pitman, wiceprezes ds. programów PAC-3 w dziale Lockheed Martin Missiles and Fire Control.

PAC-3 CRI i MSE to pociski przechwytujące, wykorzystywane do obrony taktycznymi rakietami balistycznymi, pociskami manewrującymi i samolotami. PAC-3 zostały zamówione przez 11 krajów: Stany Zjednoczone, Niemcy, Kuwejt, Japonię, Katar, Koreę Południową, Arabię Saudyjską, Tajwan, Rumunię, Holandię i Zjednoczone Emiraty Arabskie (Wisła 30 marca?, 2018-02-21).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.