Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Spada tempo produkcji Airbusów

Lotnictwo wojskowe, Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, Strategia i polityka, 08 marca 2018

Airbus potwierdził anonsowane wcześniej zmiany planów produkcji dwóch flagowych samolotów: komunikacyjnego A380 i wojskowego transportowca A400M. Nowy plan, który został przedstawiony Komisji Europejskiej, zakłada produkcję sześciu A380 i ośmiu A400M rocznie od 2020.

Dzięki nowemu harmonogramowi produkcja A400M będzie kontynuowana do początku lat 2030. / Zdjęcie: Bartosz Głowacki

Szefowie koncernu z Tuluzy rozpoczęli także dialog z przedstawicielami pracowników z zakładów w Europie, aby przeanalizować potencjalne konsekwencje porozumienia i rozpocząć wspólne działania łagodzące. Airbus szacuje, że nowy harmonogram produkcji spowoduje zmniejszenie zatrudnienia o 3720 osób w wytwórniach we Francji (470), Niemczech (1900), Wielkiej Brytanii (450) i Hiszpanii (850). Większość z nich ma znaleźć pracę w innych programach europejskiej spółki.

W bieżącym roku zakłady w Sewilli opuścić ma 15 A400M, a w następnym roku – 11. Do tego czasu dostarczonych zostanie około 80 samolotów. Wyprodukowanie pozostałych ze 174 zamówionych A400M powinno zająć kolejne 12 lat. Producent twierdzi, że zamierza zintensyfikować wysiłki mające na celu zdobycie nowych zamówień na A400M (Spada tempo produkcji A400M, 2018-01-04).

Plany na 2018 zakładają wyprodukowanie 12 A380, a na 2019 – 8 samolotów tego typu. Jednak w ciągu kilku ostatnich lat koncernowi z Tuluzy udało się zdobyć tylko jedno zamówienie, na 36 A380 od Emirates (Emirates zamawiają A380, 2018-01-18). Niedawno Virgin Airlines anulowały zakup 6 A380, złożony w 2001. Z kolei szef IAG Willie Walsh stwierdził, że A380 to bardzo dobry samolot i Iberia i Aer Lingus chętnie zakupią samoloty tego typu, pod warunkiem, że Airbus obniży ich cenę.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.