W centrum dostaw w zakładach Airbusa Hamburgu odbyła się ceremonia przekazania liniom Emirates 100. samolotu szerokokadłubowego A380. Uroczystości przewodniczył Jego Wysokość Szejk Ahmed bin Saeed Al Maktoum, prezes zarządu Grupy Emirates. Towarzyszyli mu: prezes linii Emirates sir Tim Clark, prezes Airbusa Tom Enders, dyrektor ds. klientów i usług Rolls-Royce'a Dominic Horwood, JE Ali Al Ahmed, ambasador ZEA w Niemczech oraz Frank Horch, senator w Departamencie ds. Ekonomii, Transportu i Innowacji Wolnego i Hanzeatyckiego Miasta Hamburg.
To wspaniały moment dla Grupy Emirates, Airbusa i wielu naszych partnerów zaangażowanych w program A380. Bez wątpienia samolot A380 ma niezwykle pozytywny wpływ na przemysł lotniczy i szerzej rozumianą branżę, przyczyniając się do utrzymania setek tysięcy miejsc pracy oraz pobudzając rozwój innowacji i nowych produktów w wielu pokrewnych obszarach, jak chociażby obsługa naziemna, catering, zaplecze lotniska czy produkty pokładowe – powiedział Szejk Ahmed.
Co istotne, A380 wyniósł jakość podróży na zupełnie nowy poziom. Sam samolot jest chlubą inżynierii. To największy na świecie samolot pasażerski, ale jednocześnie jest cichy i wydajny, a zespół Emirates wykorzystał jego infrastrukturę, aby odmienić podejście do oferty pokładowej. Uwielbia nim latać zarówno nasza załoga, jak i pasażerowie – dodał.
Dla Emirates A380 sprawdził się doskonale. Jesteśmy w stanie wykorzystywać go na bardzo obłożonych lotniskach, jak również w regionalnych i drugorzędnych portach lotniczych, gdzie zapotrzebowanie pasażerów na nasze połączenia wzrosło. Kiedy tylko wprowadzamy A380 na danej trasie, pobudza to dalszy ruch i popyt, ponieważ pasażerów przyciąga oferta na pokładzie naszego flagowego samolotu. Jesteśmy w dalszym ciągu zaangażowani w program i zamierzamy blisko współpracować z firmą Airbus oraz naszymi partnerami w celu dalszego doskonalenia naszego produktu A380, czekając na dostawę pozostałych 42 samolotów – nadmienił Szejk Ahmed.
Jesteśmy niezmiernie dumni z naszej wieloletniej współpracy z Emirates. Współpracy, która stanowi nieodłączną część programu A380. Cały zespół Airbus czerpie ogromną satysfakcję z faktu, że tak wizjonerska linia lotnicza wierzyła w A380 od samego początku i uczyniła zeń swój samolot flagowy oraz trzon operacji lotniczych. Oczywiście zawsze cieszymy się też, gdy pozytywnie na temat samolotu wypowiadają się nasi klienci i pasażerowie, co łączymy z sukcesem Dubaju jako najbardziej dynamicznego przesiadkowego portu lotniczego – powiedział Tom Enders.
Chcielibyśmy pogratulować Emirates w tym historycznym dniu. Jesteśmy bardzo dumni, że możemy dostarczyć silniki do setnego Airbusa A380 przewoźnika i mamy nadzieję na kontynuację owocnej współpracy w kolejnych latach – dodał Dominic Horwood.
100. A380 Emirates został przystosowany do przewozu 516 pasażerów: 14 w klasie pierwszej, 76 w klasie biznesi i 426 w klasie ekonomicznej. Samolot ma także nowy salon pokładowy. Przewoźnik otrzymuje średnio 11 nowych A380 rocznie, począwszy od sierpnia 2008. W roku finansowym 2016-2017 Emirates odebrały rekordową liczbę 19 nowych A380 (Nowy salon w A380 Emirates, 2017-08-04).
A380 Emirates przyczynia się do powstawania i utrzymywania miejsc pracy w sektorze produkcji na terenie globalnego łańcucha dostaw przewoźnika. Airbus szacuje, że zamówienia Emirates na A380 utrzymują w sposób bezpośredni, pośredni i indukowany 41 tys. miejsc pracy w Europie, w tym 14,5 tys. w Niemczech. Są to stanowiska dla wysoko wykwalifikowanych pracowników, które mają pozytywny wpływ na łańcuch dostaw wysokiej wartości, przynosząc tzw. efekt mnożnikowy w krajach, w których znajdują się zakłady Airbusa. Szacowany wpływ inwestycji Emirates w Airbusa A380 na unijne PKB w 2013/14 wyniósł 3,4 mld euro. Natomiast PKB Niemiec i Francji zyskały dzięki nim po 1,2 mld euro.
Odkąd pierwszy A380 dołączył do floty Emirates w sierpniu 2008, linie przewiozły na pokładach samolotów tego typu ponad 85 mln pasażerów. Obecnie A380 w barwach Emirates docierają do 48 miejsc w Afryce, Azji, Australazji, Europie, Ameryce Północnej i Południowej i na Bliskim Wschodzie. Ponad 23 tys. członków personelu pokładowego i 1500 członków załóg lotniczych przechodzi specjalistyczne szkolenie przygotowujące do pracy na pokładzie samolotów A380 Emirates (Skuteczniejsze szkolenie pilotów Emirates, 2017-10-26).
W kwietniu 2015 Emirates podpisały historyczną, wartą 8,7 mld euro umowę z Rolls-Roycem na dostawy silników Trent 900 i wykupienie długoterminowego pakietu TotalCare. Silniki zostaną zabudowane w 50 Airbusach A380, które zaczęły wchodzić do eksploatacji w 2016.
W Dubaju działa największy na świecie port przesiadkowy dla A380 przewoźnika, wyposażony w halę przylotów wybudowaną specjalnie z myślą o tym samolocie. Warty 3,3 mld USD obiekt oferuje podróżującym niezwykłą wygodę, umożliwiając bezpośrednie wejście na pokład samolotu A380 z poczekalni dla klasy pierwszej i biznes, a także szereg udogodnień w postaci sklepów wolnocłowych, spa i restauracji.