Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

9 mln pasażerów Modlina

Lotnictwo cywilne, 25 kwietnia 2017

W Mazowieckim Porcie Lotniczym Warszawa-Modlin odprawiono 9-mln pasażera.

W porcie Warszawa-Modlin od początku jego działalności odprawiono już 9 mln pasażerów / Zdjęcie: MPL Warszawa-Modlin

Zarząd i obsługa Mazowieckiego Portu Lotniczego Warszawa-Modlin uhonorowały 9-mln pasażera voucherami uprawniającymi do korzystania z różnorodnych usług oferowanych przez lotnisko, a także zestawem kosmetyków.

Ilość odprawianych w porcie Warszawa-Modlin pasażerów stale rośnie. W 2014 było ich 1 704 971, rok później już – 2 591 743, a w 2016 – 2 860 748. – Wzrost ten zawdzięczamy systematycznemu zwiększaniu liczby połączeń z naszego portu. Podróżni korzystają u nas z lotów do najważniejszych miast w Europie. Mam na myśli zwłaszcza te, do których lata się w celach zawodowych i turystycznych – mówi Leszek Chorzewski p.o. prezesa Portu Lotniczego Warszawa-Modlin.

Dziś pasażerowie mają do dyspozycji aż 44 kierunki, m.in. do wszystkich głównych miejsc, gdzie Polacy znajdują zatrudnienie (najpopularniejsze to Londyn, Bruksela i Dublin), a także do miast odwiedzanych np. przez turystów czy pielgrzymów (m.in. Rzym, Bari, czy Barcelona). Co roku siatka połączeń zwiększa się o nowe destynacje. W 2016 było ich 44, a rok wcześniej – 36 (Z Ryanairem częściej do Izraela, 2017-02-01, Z Modlina na Sardynię, 2016-11-28).

Około ¾, a więc zdecydowana większość pasażerów, jest Polakami, i to – z racji bliskości i dostępności – głównie z Mazowsza i sąsiadujących województw. Obserwujemy też ciekawe zjawisko, jakim jest systematyczny wzrost odprawianych cudzoziemców, np. Ukraińców, dla których nasz port to jedno ze swoistych okien na świat– dodaje Leszek Chorzewski.

Statystyczny pasażer portu Warszawa-Modlin to osoba stosunkowo młoda (90% z nich nie przekroczyła 50 lat). Połowa wszystkich pasażerów nie skończyła jeszcze 32 lat. Nieco więcej, bo blisko 55% wszystkich korzystających z lotniska podróżnych to mężczyźni. Aż 4 na 5 pasażerów jest aktywnych zawodowo. Znacznie częściej niż dawniej podróżują oni z rodzinami. Na początku, a więc w latach 2012-2013 – robili to głównie w pojedynkę – podróżując w celach zawodowych. Dziś większość korzystających z lotniska osób przybywa na nie autobusem lub samochodem, co jest wygodne zwłaszcza dla przemieszczających się z dziećmi rodzin.

Chcemy, aby w rozbudowanym wkrótce porcie znalazło się więcej interesujących miejsc dla oczekujących pasażerów z rodzinami. Dziś mogą oni skorzystać m.in. z baru, kawiarni i kilku sklepów. W nowych halach będzie więcej miejsca na dodatkowe udogodnienia – podsumowuje Leszek Chorzewski.

Najczęściej odwiedzanymi punktami zamkniętej strefy podróżnych w Porcie były w ostatnich miesiącach przede wszystkim sklepy. Nieco mniej osób skorzystało z oferty znajdujących się w strefie lokali gastronomicznych. W planach jest zwiększenie ilości miejsc, w których pasażerowie przed lotem będą mogli się zrelaksować. Zarząd portu chce także postawić na usprawnienie odpraw, m.in. za pomocą pierwszej w Polsce, specjalnej bramki biometrycznej (Więcej Ibisów na polskich lotniskach , 2016-12-06).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.