W marcu po raz pierwszy w historii na pokładzie okrętu desantowego Royal Australian Navy (królewskiej marynarki wojennej Australii) HMAS Choules pojawił się ciężki śmigłowiec transportowy CH-47F Chinook ze składu Australian Army (wojsk lądowych). Próby operowania wiropłata z desantowca przeprowadzono na wodach w Morza Koralowego, w pobliżu wybrzeży stanu Queensland.
Ich celem było zdefiniowanie ograniczeń, jakie mogą zaistnieć podczas startu i lądowania CH-47F na pokładzie HMAS Choules. W trakcie prób, w których udział wziął personel 5. pułku lotnictwa Australian Army i Navy’s and Aircraft Maintenance and Flight Trials Unit (AMAFTU), wykonano ponad 206 operacji lotniczych, podczas których Chinook spędził w powietrzu 66 godzin.
Loty CH-47F z pokładu HMAS Choules wykonywano w różnych warunkach atmosferycznych, przez całą dobę. Jak twierdzą piloci śmigłowca, największym wyzwaniem było dostarczenie zaopatrzenia na okręt w nocy. Zawis na wysokości ok. 2 m nad pokładem, z użyciem okularowych wzmacniaczy obrazu był trudnym i nowym doświadczeniem zarówno dla załogi CH-47F, jak i marynarzy HMAS Choules.
HMAS Choules (L100) ma 176 m długości i 26,4 szerokości. Jego wyporność wynosi 16 190 t. Rozwija prędkość do 18 w, a jego zasięg wynosi 15 tys. km przy prędkości 15 w. Załogę okrętu stanowi 158 oficerów i marynarzy. Jest on w stanie zabrać na pokład 356 żołnierzy (w razie pilnej potrzeby operacyjnej liczba ta wzrasta do 700) oraz np. do 32 czołgów M1A1 Abrams, czy 150 samochodów ciężarowych. Jego hangar jest w stanie pomieścić 2 ciężkie śmigłowce (HMAS Choules wyszedł w morze, 2013-04-12).