Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

CH-47F operuje z HMAS Choules

Lotnictwo wojskowe, Marynarka wojenna, 30 marca 2018

W marcu po raz pierwszy w historii na pokładzie okrętu desantowego Royal Australian Navy (królewskiej marynarki wojennej Australii) HMAS Choules pojawił się ciężki śmigłowiec transportowy CH-47F Chinook ze składu Australian Army (wojsk lądowych). Próby operowania wiropłata z desantowca przeprowadzono na wodach w Morza Koralowego, w pobliżu wybrzeży stanu Queensland.

CH-47F dostarcza zaopatrzenie na pokład HMAS Choules / Zdjęcie: MO Australii

Ich celem było zdefiniowanie ograniczeń, jakie mogą zaistnieć podczas startu i lądowania CH-47F na pokładzie HMAS Choules. W trakcie prób, w których udział wziął personel 5. pułku lotnictwa Australian Army i Navy’s and Aircraft Maintenance and Flight Trials Unit (AMAFTU), wykonano ponad 206 operacji lotniczych, podczas których Chinook spędził w powietrzu 66 godzin.

Loty CH-47F z pokładu HMAS Choules wykonywano w różnych warunkach atmosferycznych, przez całą dobę. Jak twierdzą piloci śmigłowca, największym wyzwaniem było dostarczenie zaopatrzenia na okręt w nocy. Zawis na wysokości ok. 2 m nad pokładem, z użyciem okularowych wzmacniaczy obrazu był trudnym i nowym doświadczeniem zarówno dla załogi CH-47F, jak i marynarzy HMAS Choules.

HMAS Choules (L100) ma 176 m długości i 26,4 szerokości. Jego wyporność wynosi 16 190 t. Rozwija prędkość do 18 w, a jego zasięg wynosi 15 tys. km przy prędkości 15 w. Załogę okrętu stanowi 158 oficerów i marynarzy. Jest on w stanie zabrać na pokład 356 żołnierzy (w razie pilnej potrzeby operacyjnej liczba ta wzrasta do 700) oraz np. do 32 czołgów M1A1 Abrams, czy 150 samochodów ciężarowych. Jego hangar jest w stanie pomieścić 2 ciężkie śmigłowce (HMAS Choules wyszedł w morze, 2013-04-12).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.